Organik Ziyaretçi Nedir?
Alan veya sektör fark etmeksizin, bir web sitesinin içeriği sayesinde, internet ortamında aldığı tekil ziyaretçilerin toplamına organik ziyaretçi denir. Organik ziyaretçi yaratmak, web sitesi yöneticisinin elinde olan bir durumdur.
İnternetin bu kadar gelişmediği, hayatımıza ilk girdiği yıllarda, bu gibi bir ölçüt yoktu. Yani her web sitesi neredeyse eşit ve içerik girilse de girilmese de, başarı puanlaması yapılamıyordu. İnternet çok yeni bir alan ve hayatımıza yakın zamanda girdi. Onu ilk günden bugüne kadar iyi anlayanlar, internette başarılı olanların ta kendisi denilebilir.
Bir web sitesinin başarılı olup olmadığı, bu tip ölçütler daha ortada yokken, tasarımına bakılıp söylenmekte ve görüntüsü iyi bir web sitesinin çok kazanç getireceği düşünülürdü. Şimdi ise işler tam tersine döndü. Artık tasarımın bir önemi kalmadı. Tasarımın sadece ufak bir dalı olan kullanıcı deneyimi ile web siteleri geliştirildiği takdirde, yeterli olmakta. Artık bir web sitesinin başarılı olabilmesi için, içerdikleri çok önemli. Hangi alanda olursa olsun, bir web sitesi ziyaretçisine ne veriyor?
Bu sorunun karşılığını verebilen her web sitesi, organik ziyaretçiyi de paralel olarak zaten kazanabiliyor. Yani organik ziyaretçi ile aslında içerik başarısı paralel giden bir kazanımdır. İlgili web sitesinin tasarım başarısı ne olursa olsun, içerik başarısı sağlanmadıkça, kullanıcı deneyimi ve diğer tüm unsurlar işe yaramayacaktır.
Organik ziyaretçi, web siteleri için bu kadar önemliyken, onu nasıl kazanacağımızda tabii ki önemlidir. Zira işin en zor yanı da aslında budur. Organik ziyaretçiyi nasıl kazanacağınızı bir kere öğrendikten sonra, çalışmanızı hiç durdurmadan, devamını getirmek zorundasınız.
Organik Ziyaretçi Nasıl Elde Edilir?
Cevap aslında çok nettir. İçerikle.
Bir web sitesinin organik ziyaretçi kazanmasının tek yolu içeriktir. Ziyaret etmesini istediğiniz kitleye bir şeyler vermelisiniz. Bunların içerisindeki en önemli unsur, bilgidir. Bilgi her zaman olduğu gibi, internette de güç demektir. Eğer web siteniz kendi alanı veya sektöründe gerçekten donanımlı ise başarı sağlayacaktır.
Başarının ne zaman geleceği ise sektördeki rekabet dozuna bağlıdır. Eğer çok rekabetçi bir sektörde yayın yapan web sitesine sahipseniz, haliyle başarı da kolay olmayacaktır. Özellikle de sizden önce, yıllardır o sektörde veya alanda devamlı çalışma yapan firmalar ve web siteleri varsa, işinizin kolay olmayacağını en baştan söyleyebiliriz.
Fakat arama motorları burada, web sitesi yöneticilerine bir açık kapı da bırakmaktadır. Organik ziyaretçi alabilmek için çalışmaya başlayan web sitelerinin, tabii ki 10 yıllık bir web sitesi ile ilk başlarda rekabet etmesi mümkün değildir. Yalnız, içerik kalitesi eğer yüksekse ve arama motorları gözünde bu içerikler benzersizse, durum anlık olarak değişebilir. İşte tam burada, özgün, kendine özgü, daha önce hiç internette görülmemiş içerikler veya ürünler devreye girer.
Projenizin birçok firma tarafından hayata geçirilmiş olması ve alanda başka firmaların, internet üzerinde yüksek bütçeli çalışmalar yapması sizi frenlemesin. İnternet devasa bir okyanus olduğu gibi, arama motorları da çalışan web sitelerine hak ettiği yeri er ya da geç veren algoritmalara sahip gelişmiş yazılımlardır.
Organik Ziyaretçi Önemi Nedir?
Web sitenize, paranızın gücü ile her gün yüzlerce hatta binlerce ziyaretçiyi tek tıkla getirebilirsiniz. Bunu size arama motoru reklamları sağlar. Her arama motorunda reklam verebilir hatta bunu sosyal medya mecralarına bile taşırsınız. Sattığınız ürün veya hizmetler için anlık olarak satış getiren bu tip çalışmalar elbette başarı sağlar. Fakat hepsi geçicidir. Yani tüm bu satışlar, hareketler, yapay olarak sağlanmış olur.
İnternette önemli olanın markalaşmak olduğu açıktır. Geçmişte internete önem vererek ve bütçe ayırarak web sitelerinde organik ziyaretçi için çalışma yapan firmaların web siteleri, bugün kesintisiz yüksek trafik almaktadır. Hem de sıfır maliyet ile. Organik ziyaretçi ile gerçek, gelecekte de sizinle çalışması muhtemel müşteriler elde edersiniz. Çünkü onlar sizi bir bilgi veya ürün ararken bulurlar. Web sitenize gelişleri organik olduğu gibi, alışverişleri de tamamen organik ve geleceğe dönüktür.
Yeterince organik ziyaretçi alan bir web sitesi, reklam ile uğraşmayacağı için yüksek maliyetlerden de kaçınmış olur. Organik olan ziyaretçilerinin tavsiyeleri üzerine yeni müşteriler elde eder. Müşterilerinin tanıdıklarına ve hatta onlarında tanıdıklarına, firmalarını organik olarak yani doğal yolla tanıtmış olurlar.
Organik trafik alan bir web sitesinin, arama motorlarındaki otoritesi de yüksek demektir. Yani alanında başarılı olmuştur ve gerekli tüm anahtar kelimelerde ya ilk sıradadır, ya da ilk sayfanın herhangi bir yerinde.
Fakat reklam ile arama motorlarında devamlı sayfa başında durmak imkansızdır. Reklam piyasası borsa gibi işler ve reklam veren sayısı arttıkça maliyette artar. Tıklama başı maliyetler bu yüzden özellikle Google Adwords için devamlı değişkendir.
Organik Ziyaretçi mi? Reklam mı?
Yapılan bir araştırmaya göre, son yıllarda, arama sonuçlarında ilk 3-4 sırada çıkan reklamlara tıklamak yerine, sayfa gezme, hatta ilerleyen sayfalara göz atma, kullanıcılar arasında çokça tercih edilen bir eğilim olmuştur. Yani reklamın kullanımı, birçok kullanıcı tarafından yapılmamakta, tıklanmamaktadır.
Bunun sebebi ise reklamlar ile sadece kullanıcıların satış odaklı olarak yanıltılması, yönlendirilmesidir. Oysa kullanıcılar hem ucuz ürün veya hizmet ararken hem de onun en kalitelisini bulmaya çalışmaktadır. Reklam veren web sitelerinin her konuda buna sahip olmadıkları da maalesef artık kullanıcılar açısından bilinen bir noktadır.
Bununla birlikte, herhangi bir yazılım ile web tasarım yapan bir firmanın, 1 günde web sitesi açıp, aynı gün reklam vermeye başlaması da, satılan ürün veya hizmetler için hiç güvenli olmadığı kesindir. Bu tip eksikliklerin, internet kullanıcıları zamanla farkına varmakta ve reklam tıklama oranları giderek düşmektedir.
Fakat reklam ile internet üzerinde başarılı olmakta tabii ki mümkündür. Önemli olan reklam verilen ürün veya hizmetle alakalı yetkin olunması ve internette tek olunmasıdır.
Reklam vermek bir web sitesinin sektördeki puanını düşürmez. Fakat reklam veren web sitesinin, reklam verdiği ürün veya hizmet hakkındaki içeriği çok önemlidir. Satılan ürün ve hizmet hakkında çok geniş ve yetkin içeriğin olduğu web siteleri için reklam tabii ki etkili bir dijital pazarlama aracıdır.
Organik Ziyaretçi ve Seo İlişkisi
Bir web sitesine organik ziyaretçi gelip gelmemesinin seo ile alakası çok yüksektir. Seo kalitesi iyi olan bir web sitesi, yüksek ziyaretçi sayısına her zaman ulaşabilir. Bu durum sektördeki rekabet durumuna bağlı olsa da, seo çalışması her zaman için organik ziyaretçi getiren bir yatırımdır.
Seo çalışmaları için de yetkin olan veya olmayan çalışmalar mevcuttur. Sadece trafik almak için, arama motorlarının algoritmalarını yanıltan içerik paylaşmakta bir süreliğine trafik elde edilmesini sağlar. Fakat asla kalıcı değildir ve arama motorları bu tip kalitesiz içeriklerle doldurulmuş web sitelerine ilk başlarda organik ziyaretçi gönderse de, sonraki dönemlerde web siteleri performans olarak düşer.
Netice Olarak
Organik ziyaretçi, direkt olarak kazançla alakalıdır. Organik trafik alan bir web sitesi için, kaliteli içeriklere sahiptir denilebilir. Kısacası, organik trafik almanın tek yolu, içerikle ve kalitesi ile alakalıdır. Ne kadar kaliteli ve özgün içerik, o kadar organik trafik ve dolayısıyla hedefe yani kazanca yaklaşmak.
Firmanızın internetteki bu çalışmalarına yardımcı olabilir, konusunda uzman personellerimiz ile web sitenizin seo çalışmasını yürütebiliriz. Devamlı olarak çalıştığımız ve dijital pazarlama ayağını yürüttüğümüz firmalara sağladığımız hizmetler ve fiyatları hakkında daha detaylı bilgiyi, müşteri temsilcilerimizden alabilir, bize projeniz hakkında detaylı bilgileri proje form sayfamızdan iletebilirsiniz.
VE herşeyden önemlisi google’a karşı dürüst olun.. Extra trafik almak için Google’ın istemediği şeyleri yapmak kısa vadede kazandırsa da uzun vadede kaybedeceğinizi iyi bilmelisiniz