Yeni Anahtar Kelime
Bir e-ticaret sitesi veya farklı herhangi bir amaca hizmet eden web siteniz var ve içerik bulmakta zorlanıyor musunuz? İçerik bulmakta zorlanmanın en büyük nedenlerinden biri anahtar kelimelere takılıp kalmaktır. Her içerik üretici, web sitesi yöneticisi veya dijital pazarlama uzmanı, trafik almak ve dolayısıyla müşteri kazanmak için belli anahtar kelimeleri tercih ederler. Hatta bu kelimeler o kadar kalıplaşmıştır ki, arama motorlarında belli günlük, haftalık veya aylık tıklama oranlarını bile görmek mümkündür. Tabii ki yeni anahtar kelime riskine girip, belli bir trafiğe sahip olan anahtar kelimeleri terk etmek hata olabilir. Fakat içerik üretimi sınırlı olmamalıdır.
Hangi sektörde olursanız olun, hiç fark etmez. Eğer bir web sitesi üzerinden yayın yapıyor ve ürün, hizmet ve para kazanma konusunda o web sitesinden bir şeyler umuyorsanız, trafiğe ihtiyacınız var demektir. Bu trafiği sağlamanın en önemli yolu da tabii ki kaliteli içerikler üretmektir.
Kaliteli içerikleri artık arama motorları algoritmaları sayesinde değerlendirebiliyor ve hak ettikleri konuma getirebiliyor. Eğer kaliteli içerik üreten bir web sitesi yöneticisiyseniz, yüksek trafik almanız hiç de zor olmaz. Fakat yukarıda da bahsettiğimiz gibi belli anahtar kelime ve varyasyonlarında takılıp kalmak, işinizi zorlaştırır, web sitenizi kısır bir döngüye sokabilir.
Bunun yerine geniş düşünmeli, olmayan anahtar kelimeler üzerinden de çalışmalar yapılmalı.
Yeni Anahtar Kelime Nasıl Üretilir?
Yeni bir anahtar kelimenin üretilebilmesi için, içerik üretilecek ilgili web sitesinde öncelikle rutinden çıkılmalıdır. Sektörden ayrılmadan, sektör içerisindeki diğer yeniliklere konsantre olmalı, daha çok sektör ile alakalı gelişmeleri takip etmek gerekir.
Bu tip çalışmalar sayesinde, yeni anahtar kelime üretimine giden yola girilmiş olunur.
Mobilya sektöründe hizmet veren bir web sitesinden örnek verelim. Google anahtar kelime planlayıcısı ile mobilya sektöründe en fazla kullanılan anahtar kelimeleri teşhis ettik ve hakkında her türlü yazı, içerik veya blog ürettik diyelim. Peki ya sonra?
Google anahtar kelime planlayıcısı, internet üzerindeki en başarılı anahtar kelime keşfine yarayan araçtır. O kadar etkilidir ki, yüksek trafik alan kelimeleri bulup hemen işe koyulmak çok basittir. Ama bu araç, bize gelecekte çok trafik alacak anahtar kelimeleri vermez. Bu tip, gelecekte çok trafik alacak olan anahtar kelimeleri, içerik üreticilerinin üretmesi gerekir.
Mobilya sektörü gibi geniş bir alana değinen bir iş kolunda bile içerik üretmek için anahtar kelimeniz bir gün tükenecektir. Bunun önüne geçmek için, kelime planlayıcı bazında çalışmaktan ziyade, sektörün gündemini takip etmeli ve yeniliklere açık olunmalıdır.
Bir anahtar kelimenin gelecekte ne kadar trafik alacağını bilmek falcılığa benzeyen bir iştir. Bunu önceden bilmek zordur. Ama ürettiğiniz anahtar kelimelerin, gelecekte yüksek trafik almasını sağlayabilir ve bunu siz başlatabilirsiniz. İnternet devasa bir okyanusa benziyor. Gün geçtikçe büyüyen ve sınırları olmayan bir okyanus hayal edin. Hepimiz bu okyanus içindeki bir kum tanesiyiz. O kadar çok rakibimiz var ki, hepsi ile savaşmak neredeyse imkansız. Rakiplerimiz kadar, onlarla başa çıkmak için çaba harcamamız gereken konularda var.
Yeni bir web sitesi oluşturduğunuzda tüm bu sorunların ortasına düşersiniz. Özellikle sektörünüz iddialı ve rekabetçi bir sektör ise devlerle muhattap olmak zorunda kalmanız için hiçbir sebep yok. Tüm bunları göze aldıysanız ve yola çıktıysanız, benzersiz içeriklerle birlikte, yeni anahtar kelimelere de açık olmak zorundasınız.
Yeni Anahtar Kelime Trafik Getirir mi?
Hiçbir yeni anahtar kelime yüksek trafik getirmez. Çünkü o anahtar kelime internet dolaşımına ilk defa sizin aracılığınız ile girmiştir. Ama bu, o anahtar kelimenin bir süre sonra yüksek trafik almayacağını göstermez. Yeni kelimeler üretmek demek, ilgili sektörde yeni alanlar açmak demektir. Eğer bu alanlar sizin web siteniz üzerinden açılırsa, arama motorlarının özellikle de Google’ın ilgisini çekersiniz.
Yenilikler, arama motorlarının en çok sevdiği ve değer verdikleri kazanımlardandır. Bir arama motoru, herhangi bir siteyi kullanıcılarına tavsiye etmeden önce o siteye belli bir puan verir. Kopya içeriğe sahip mi veya daha önceden kullanılmış anahtar kelimeler üzerinde yoğun çalışma mı yapmış gibi detaylara bakarlar.
Sektörünüzdeki bir ya da iki kelime üzerinden seo çalışmak ve devamlı bu kelimeler üzerine içerikler oluşturmak, web sitenizin kalitesiz bir yöne doğru gitmesine neden olur. Halbuki internet, dolayısıyla ilgili sektörünüz bir ya da iki kelimeden ibaret değildir.
Yüksek trafik alan kelimelere odaklanmak ve devamlı o kelimeler için çalışmak, bir süre sonra Google tarafından fark edilir ve bu tip bir çalışmanın firmanızın web sitesi açısından iyi bir sonuca gideceğini söylememiz zordur. Burada önemli olan, kelime veya içerik oluşumunu geniş tutmak, sektörü tam anlamıyla kapsar bir şekilde çalışmaktır. Ayrıca sektörden kopmaktan çekinmeyin. İçeriklerinizde bazı durumlarda yan sektörlere de değinebilir, blog sayfalarınızda bu sektörler ile alakalı içerikler paylaşabilirsiniz.
Yeni Anahtar Kelime Demek Yeni Fikirler Demektir
E-ticaret siteleri çoğunlukla ürünlerden oluştukları için devamlı aynı kelimeleri kullanmak zorunda kalabilirler. Yıllarca aynı isimle satılacak bir ayakkabı için farklı kelime türetmesi yapamazsınız. Bunun yerine, o ayakkabıyı yeni kelimeler ile pazarda tekrar tanıtmaya çalışabilir ve yeni fikirler üretebilirsiniz. Bunun için e-ticaret sitelerinde blog bölümünün olması harika bir fikirdir. Bloglar daima güncel olduklarından web sitelerine hayat verirler.
Ne yazacağını, ne üreteceğini bulamayan içerik üreticiler olabilir. İşte tam da sorun buradan kaynaklanmaktadır. Geniş düşünülmemesi, sektördeki belli kelimelerde sınırlı kalınması, içerik üretimi ile ilgilenen kişileri de köreltebilir.
Sektörünüz ne olursa olsun yeni fikirler üretmeye çalışmalısınız. Yeni fikirler ise yeni kelimeler sayesinde üretilebilir. 15 yıldır e-ticaret sitenizde sattığını aynı isimdeki oyuncağı, farklı bir kelime ile sitenizin blog köşesinde tanıtabilir ya da farklı blog sitelerinden işaret edebilirsiniz. Bu tip kaliteli ve daha önceden yapılmamış işler Google’ın dikkatini çeker ve ilk başta çok yüksek ziyaret alınmasa da, gelecekte ziyaret alacak bir kelimeye önceden yatırım yapmış olursunuz.
Netice Olarak
Sadece seo başarısı için içerik üretmek yerine, daha önce hiç üretilmemiş içeriklerin peşinde koşmak, bir web sitesinin geleceği için çok daha iyi bir adımdır.
Yenilikleri, arama motorları, kullanıcıları sevdiği için severler. Yani arama motorundaki başarınızın asıl sebebi aslında kullanıcıların işine yarayacak ve dikkatini çekecek içerikler üretmektir. Sadece arama motorunun algoritmasını uyarmak için yapılan tüm çalışmalar çöp olmasa da, istenen verimi sağlamayacak, gelecek adına ilgili web sitesine kazanç olarak geri dönmeyecektir. İnternet üzerindeki dijital pazarlama çalışmalarının ilk ve en önemli ayağı olan seo için, kullanıcı deneyimi odaklı çalışmanızı tavsiye ederiz.