E-bülten, daha çok ticari olarak kullanılan, belli bir kitleye ulaşmış firmaların, ürün ve hizmetlerini tanıttıkları, kimi zaman kategorilendirilmiş içeriklerden oluşan toplu e-posta gönderimleridir. Doğru kullanıldığında çok yararlı olan e-bülten, yanlış kullanıldığında da hem müşteri kaybettirir hem de prestij.
E-bültenin kullanım sınırı yoktur. Herkes, her kategori ve sektörde kendi kitlesine e-bülten gönderebilir. Bir e-ticaret sitesi, kayıtlı kullanıcılarına otomatik olarak e-bülten gönderebilir. Bir yazar, yeni içeriklerinden başlıkları, e-postası kayıtlı kitlesine gönderebilir. Sınır yoktur. Fakat e-bülten çalışmaları enerji harcanmadan, para kazanma odaklı olduğundan, amacından sapmış ve insanı yıldırmış bir durumdadır.
Zamansız, Gereksiz, İlgi Alanı Dışı E-Bültenler Müşteri Kaybettirir
İlgi Alanlarına Göre Gruplandırılmalı
Başlığı görenler bunun imkansız olduğunu düşünebilir. Belki yüz binlerce üyeye sahip bir e-ticaret sitesi için imkansız gibi görünebilir. Fakat değildir. Müşterilerinizin ilgisi dışında e-bülten göndermeniz, o müşterilerden bir daha para kazanamamanıza neden olabilir. Bu yüzden, özellikle e-ticaret sitelerinin müşterilerini ilgi alanlarına göre kategorilendirmeleri gerekir.
Küçük bir örnek verelim;
Bir e-ticaret sitesi müşterisinin, bekar olduğunu, çocuğunun olmadığını düşünelim. Bu müşteriye, bebek giysisi veya yeni doğan bebeklerle ilgili ürünlerin tanıtımını içeren bir e-bültenin amacı nedir? Gerekli midir? Bu müşterinin, gönderilen e-bülten içerisindeki ürünü satın alınma olasılığı yüzde kaçtır? Tabi ihtimal dışı değil fakat yanlış bir organizasyondur. Bu e-bültenin, o kullanıcıya gitmemesi gerekir.
E-bülten tamamen organizasyon işidir. Önceden hazırlanılmalı, iyi bir konu seçilmeli ve kişiye göre tanıtım veya içerik gönderilmelidir.
Elimizdeki gelişmiş cihazların her biri bir e-postaya bağlı şekilde çalışmakta. Nasıl bir Whatsapp mesajı anlık olarak insanlar tarafından alınabiliyorsa, artık e-postalar da bu hızda alınmakta, okunmaktadır. Ayda 3 sefer hatalı içerik gelen, ilgisiz e-bültenler gönderilen müşterilerinizin hem zamanını çalarsınız hem de firmanızdan soğumalarına neden olursunuz.
Sık Gönderimler Yerine, Az ve Öz İçerikler Üretin
E-bültenlerin amacı sadece satış olmamalı. Müşterilerinize, kullanıcılarınıza, kıymetli içerikler sunarak, firmanız ile bağlarını koparmamalarını hedeflemelisiniz.
Bu içerikler, müşterilerin son satın aldıkları ürünlerden esinlenmek olabilir. Ya da en çok satın aldığı ürünlerin ortak bir kategorisi olabilir. Ya da sepetine ekleyip almaktan vazgeçtiği bir üründe olabilir. E-Bültenler belki firmanızdan bir daha ürün satın almayacak kişiye gönderdiğiniz son mektup bile olabilir. Bu yüzden sık e-bülten gönderimlerinden kaçının. Az ve öz olan, içerikleri kaliteli ve sadece görsele dayalı olmayan e-bültenler hazırlayın.
E-Bülten, Dijital Pazarlama’nın Bir Ayağıdır
Profesyonel Destek Alın
İnternette başarı için dijital pazarlama en etkili araçtır. Herkesin bir uzmanlık alanı olduğu gibi dijital pazarlamanın da uzmanları vardır. Firmanızın e-ticaretteki başarılarını artırması için bir dijital pazarlama uzmanı ile çalışın. YcrSOFT dijital pazarlama uzmanları ile firmanız hakkında detaylı bir pazarlama çalışması yapabilirsiniz.