Anahtar Kelime Nedir?
İnternet sitelerinin işleyeceği konu hakkında öne çıkarması gereken ve dijital pazarlama da ilk olarak ele alınması elzem araçlardan biridir. Anahtar kelime ne kadar çeşitli olursa, bir web sitesinin başarılı olabilme yeteneği artacaktır. Kelime yelpazesi düşük web siteleri, diğer rakiplerine göre geride kalırlar. Bu yüzden, internette başarının ilk basamağı nedir sorusunun cevabı, “doğru anahtar kelime planlaması yapmaktır” olabilir.
Her sektörün kelimeleri kendine özeldir. Bu yüzden, ürün veya hizmetlere göre, internet sitesi içerisinde bolca ama kontrollü şekilde anahtar kelime geçirmek, seo açısından oldukça önemlidir. Ürün veya hizmet sayısı ne kadar artarsa, anahtar kelime sayısı da o kadar artacaktır.
Anahtar Kelime Seçimi Nedir? Nasıl Yapılır?
Anahtar kelimeler aslında internet siteleri sahipleri için birer tahmindir. Yani kullanıcı ya da müşteri, “arama motoruna ne yazarsa web sitesi bulunur?” şeklinde önceden araştırma yapmak, bununla ilgili programlara başvurmak gerekir. Müşterinizin web sitenizi hangi kelimelerle bulabileceğini önceden tahmin etmelisiniz. Bunun için sattığınız ürün veya hizmetler hakkında öncelikle farklı kelime varyasyonları türetmelisiniz. Bunları yaratmak hiç kolay değildir. Bu yüzden bunu yapabilmenin en iyi yolu, adwords anahtar kelime planlayıcı kullanmaktır.
Adwords anahtar kelime planlayıcı ile sektörünüz ile alakalı anahtar kelimeleri veya o kelimelere yakın kelimeleri bulmanız daha kolaylaşır. Mesela tekstil sektöründe kumaş işi yapıyorsunuz. Adwords anahtar kelime planlayıcıya “kumaş” ya da “tekstil” yazıp arattığınızda, size bu kelimeler ile aranmış, çok trafik getiren kelimeleri verecektir.
Öncelikle bu kelimeler üzerinde çalışmalı, geniş bir liste hazırlamalısınız. Sonrasında ise oluşturduğunuz bu listeye göre web sitenizde bu anahtar kelimeleri kullanıp, kaliteli paylaşımlar içerisinde bu anahtar kelimeleri kullanmalısınız.
Anahtar Kelime Uzunlukları Nedir? Nasıl Belirlenir?
Kelimelerinizin harf sayıları ne kadar artarsa, alacağı trafik sayısı da o kadar azalacaktır. Bu yüzden anahtar kelime planlayıcı da, kelimelerin trafik sayılarını da baz alarak işlem yapmanızı öneririz. Fakat trafik az alıyor diye de anahtar kelimeleri kullanmamak tabii ki yanlış. Sektörünüzle alakalı her anahtar kelimeyi değerlendirmeli, gelecekte bu anahtar kelimeler üzerinden web sitenizi bulacak müşterilerinizi hedeflemelisiniz.
Birkaç Kelimeden Oluşan Anahtar Kelime Nedir?
Anahtar kelime her zaman tek kelimeden oluşmayabilir. İki veya 3 kelimelik de anahtar kelimeler olabilir. Az ziyaret alacak diye bu kelimelerden kaçmamak, bunları olabildiğince çeşitlendirmek gerekir. Ne kadar çeşitlendirirseniz, o kadar çok anahtar kelimeniz olur. Böylece ziyaretçi sayınız da bununla birlikte artmış olur.