Online alışverişe ve e-ticarete olan ilgi her geçen gün artıyor. Bir e-ticaret web sitesi marka oluşturma, daha fazla müşteriyle bağlantı kurma, daha fazla ürün/hizmet sunma şansı sunar. Ancak tüm bunları elde edebilmeniz için doğru bir web sitesi tasarımına sahip olmanız son derece önemlidir.
E-ticaret sitesi tasarımı kullanıcılar için çok önemlidir. Başarılı bir e-ticaret sitesinin tasarımı, ziyaretçileri satın almaya ikna etmek için renklerin, fontların, görüntülerin, kelimelerin, grafiklerin doğru bir biçimde kullanılması ile ilgilidir.
E-ticaret web sitesi tasarımının potansiyel müşterilerin ilgisini çekmesi, müşteri deneyimini iyileştirmesi ve mağazayı ön plana çıkarması gerekir. Tam da bu nedenle web sitesi tasarımının amacı sadece iyi görünmekle ilgili değil, aynı zamanda ziyaretçileri harekete geçirmektir.
E-Ticaret Sitesi Tasarımı Nasıl Olmalı?
E-ticaret sitesi tasarlarken kullanıcı odaklı olmak en önemli faktörlerden biridir.
Basit ve sade olmak her zaman işe yarar.
Ziyaretçilerin web sitenizde rahatlıkla vakit geçirebilmeleri, büyük oranda tasarımınızla ilgilidir. Aradıkları ürün, hizmet ya da bilgiye kolaylıkla erişen kullanıcıların web sitenizi tekrar ziyaret etme olasılığı yüksektir. Bu nedenle web sitenizin tasarımında elinizden geldiğinde sade detaylar kullanmaya özen gösterin.
Mutlaka ziyaretçi odaklı olun.
Web sitenizi tasarlarken kendisini ziyaretçi gibi düşünebilirsiniz. Site tasarımını yaparken kullanıcıların kolay, hızlı ve güvenli biçimde alışveriş yapmalarına imkan sağlayın. Dikkat dağıtıcı ögeleri kullanmaktan kaçının.
Ürün filtreleme özelliği, site içi arama özelliği, sepet görünümü, mobil tasarım kullanıcılara kolaylık sağlayan özelliklerdir.
Renklerin uyumu ve kaliteli görsellerin çok önemli olduğunu unutmayın.
Web sitenizde kullandığınız renklerin, kullanıcılar üzerinde farklı etkileri olacağını aklınızda bulundurun.
Yüksek çözünürlüklü ve kaliteli fotoğraflar kullanmak göz alıcı bir tasarım elde etmenizi sağlayacaktır.
E-ticaret web sitesi tasarımında kullanıcı yorumlarına da yer verin.
Web sitenizde mevcut müşterilerinizin olumlu yorumlarını göstermek, hedef kitlenizi de mevcut müşterileriniz haline getirmek için bir avantaj olabilir. Müşterilerinizden satın aldıkları ürün ya da hizmetleri incelemelerini ve geri bildirimde bulunmalarını isteyebilirsiniz.
Bununla birlikte kullanıcıların ürünlerinizi derecelendirebileceği bir derecelendirme bölümü de ekleyebilirsiniz.