Google Ads Ajansları Reklam Süreci Yönetimi

Google Ads Ajansları Reklam Süreci Yönetimi

Google Ads ajansları reklam verirken nelere dikkat ediyor, bireysel reklamlardan farklı olan tarafları nelerdir gibi sorular Google Ads reklamlarına başlayacaklar için akla gelen ilk sorular oluyor. Google Ads reklamı veren ajanslar genelde bir analiz süreciyle işlerine başlıyorlar. Bu noktada rakiplerin kelime stratejileri ve bütçeleri ile ilgili tahminler yapılıyor. Daha sonra yeni kelimeler ve pazarda en çok kullanılan kelimeler üzerine reklam grupları oluşturuluyor.

Kelimelerin site üzerindeki etkilerini görmek içinse Google Analytics gibi monitoring istatistik yazılımları kuruluyor. Bir çok ads ajansı bu tarz yardımcı servisleri ücretsiz olarak müşterilerine sağlıyor fakat detaylı bir analytics kurulumu için ücret istendiği de oluyor. İyi bir Google Analytics entegrasyonu kurulumu birkaç gün sürebiliyor. Site içerisinde trafiğin dağılımını izleyerek front end düzenlemeleri yapan Google Ads ajansları da mevcut.

google ads ajansları reklamları

Arama motorları reklamları, Google Ads tarafından genelde Google reklamları olarak öneriliyor. Bing gibi reklam networkleri de birçok işletme için benzersiz fırsatlar sunabiliyor. Bing reklam sistemleri, LinkedIN gibi farklı demografik özelliklerdeki kullanıcıları barındıran reklam ağları sebebiyle benzersiz dönüşler sağlayabiliyor.

Google ads ajansları reklam bütçenizi etkili kullanmanız için çeşitli bütçe ve platform önerilerinde bulunabilir. Bu önerilerle birlikte yapılan çalışmalarda daha iyi bir performans sağlanabilir. Aydan aya incelenen raporlar sonucunda ise;

  • en etkili mecra
  • en etkili reklam metinleri
  • en çok dönüş sağlayan kelimeler
  • en çok etkileşim alan servisler

gibi istatistiklere ulaşılır. Bu istatistikler pazarlama faaliyetlerinde kullanılabilir. Dijital pazarlama süreçlerinde de elde edilen bu istatistiklerin google ads ve sosyal medya reklamlarında da daha verimli dönüşler alınmasını sağlar.

Google Ads Ajansı Nasıl Seçilmelidir?

Google Ads reklamlarını yönetirken ajans seçmek isteyen kullanıcılar birçok sorusuna yanıt bulamadan süreci tamamlıyor. Aslında bu cevapsız sorular işletme hedefleri ve ürünlerle ilgili boşluklardan da kaynaklanıyor. İşletmenizi kısa birkaç cümle ile ifade ediyor musunuz? Sattığınız ürünlerin güçlü yanlarını ve zayıf yönlerini biliyor musunuz? Eğer bu basit iki soruya ikna edici cevabınız varsa ajans seçerken de çok fazla zorlanmayacaksınız.

google ads reklamıgoogle ads reklam hedefi

Google ads ajansları işletme hedeflerinizle ilgili sorular sorarak işletmeniz hakkında hiç bilgi sahibi olmayan kullanıcılara sitenizi önerir. Reklam optimizasyonunu bu hedefler doğrultusunda gerçekleştirir. Bu sayede daha fazla kişiye ulaşarak tanıtım yapabilirsiniz. Google ads reklamlarınız için ajans seçerken, size işletmenizle ilgili sorular sorulduğundan emin olun. Bütçeniz içerisinde; front end, içerik üretme, kod düzenleme gibi servislerin de olduğundan emin olun.

En İyi Google Ads Ajansları – 5 Başarılı Uygulamaları

Google Ads ajanslarından birini seçerken en iyi olması istenir. Burada iyi bir yönetim için çeşitli kriterler göz önünde bulundurulur. Bu kriterler iyi bir Google Ads ajansı seçilmesi için gerçekten işinizi kolaylaştırmalıdır.

  1. Firmanın hesap özelinde toplantılar yaptığından emin olun. Birçok Ads danışmanlığı firması çok fazla iş almaya odaklandığı için, her hesabın gelişiminde aynı çabayı gösteremiyor. Bu sebeple; çalışan sayısı, personel deneyimi gibi önemli kriterleri göz önünde bulundurun. Ancak bu iş gücünün hesabınız için kullanıldığından emin olun.
  2. Son Google Ads trendlerinin kullanılmasına dikkat edin. Bir Google Ads ajansı mutlaka son trendleri takip ediyordur. Örneğin, binlerce çeşit ürününüz varsa mutlaka dinamik reklam özelliklerinin kullanılması gerekir.
  3. Para Çokomel ilişkisi Google Ads başarısı için geçerli değildir. Aynı bütçeyi başka bir ajans ile harcayıp daha iyi sonuçlar almanız mümkündür. Google Ads, kreatif tasarımdan yaratıcı metinlere kadar birçok ek hizmetle daha iyi performans göstermesi muhtemel bir platformdur.
  4. Çalıştığınız Google Ads ajansı, dönüşümlere odaklanmalıdır. Artan trafik veya gösterim sayıları işletmenizi başarılı yapar mı? Sektörünüze göre uygun metrik üzerine danışmanlarınız ile odaklanın.
  5. Pazarlama Hedeflerine odaklanan firmaları tercih edin. Birçok ajans veya Google Ads danışmanı farklı stratejiler uyguluyor. Başarılı bir ajans genellikle pazarlama hedeflerinize önem verir. Pazarlama hedefleri, sektörünüz ve rakiplerinizin durumuna göre belirlenir. Bu sebeple her zaman iyi bir pozisyona odaklanırsınız.

Google Ads Danışmanı mı Ajansı mı Seçmeliyim?

Google Ads danışmanı ile mi bir ajans ile mi çalışmalıyım? İşte bu soru özellikle internet reklamları ile tanıştığımız müşterilerimizin en sık sorduğu sorulardan bir tanesidir. Objektif yanıt vermek çok kolay. Çalıştığınız kurum veya kişinin kim olduğunun bu platformda çok fazla bir önemi yok. Önemli olan Google Ads ile kısa sürede başarı elde ediyor olmanız.

İster bir danışmanla çalışın ister bir ajansla çalışın, kısa sürede başarı elde ediyor olmalısınız. Google Ads en gelişmiş reklam platformudur. Google Ads ürünü her büyüklükteki ve sektördeki firmanın kolayca internet üzerinden tanıtım yapmasını sağlar.

Sözleşmenizi yaptığınız ve firma özelliklerinizi anlattığınız sürece bir danışmanla veya şirketle çalışıyor olmanız başarınız için ölçüt değildir.

Google Ads Danışmanlığı yapan bir ajansla çalışmanın avantajları nelerdir?

Google Ads danışmanlığı yapan firmalarda genelde iş bölümü yapılmıştır. Ne zaman bir tasarımcıyla ve ne zaman bir yazılımcıyla çalışılacağı iş planında mutlaka yer alır. Ayrıca her uzman kendi alanı ile ilgili daha fazla tecrübe sahibi olabilir.

Bu tarz bir yapıda birçok kişi çalıştığı için genelde marka ve pazarlama konularında uzman kişilerde görev yapar. Bu uzmanlar çoğu zaman müşterilere olumlu katkılar sağlamaktadır.

Ancak dünyada ve ülkemizde bireysel olarak Google Ads danışmanlığı yapan çok başarılı isimler de vardır. Bu kişiler de başarılarını geniş bir outsource ekibe sahip olmalarına borçludur. Uzun yıllar Google Ads danışmanlığı yapmış bir kişi, yaptığı işin birçok farklı uzmana da ihtiyaç duyduğunu görmüş olacaktır.

Sonuç olarak çalıştığınız kişi veya kurumların kimliklerinden çok sizin şirketinize katkılarıyla ilgilenin. Geçmişte çok iyi işler yapıyor olmak, her projede başarılı olmanın göstergesi değildir.

Kapsamlı medya planlamasının merkezine bir strateji alınmalıdır. Bu strateji başarı durumuna göre güçlendirilmeli veya değiştirilmelidir. Marka iletişimi konusunda dönüşüm artıran parametrelere odaklanılmalıdır. Bu parametreler dönüşüme göre güçlendirilmeli veya değiştirilmelidir. İşte bu değerleri göz önünde bulunduran danışmanlar veya ajanslar her zaman başarılı bir Google Ads deneyimi yaşamanıza olanak verecektir.

İdemarket olarak 2013 yılından beri Google Ads başta olmak üzere dijital pazarlamanın her alanında belirli firmalarla çalışıyoruz. Firmalara sunduğumuz şartlar daha iyi bir deneyim için gerekli olan değişkenler oluyor. Dijital pazarlamanın her alanında sağladığımız destekler sonucunda, dünyanın her bölgesinden firmalarla çalışır duruma geldik.

Aşağıdaki görüntü günlük 20 satış yapan ve bir Google Ads ajansı ile çalışan müşterimizle ilk aydan itibaren aldığımız sonuçları gösteriyor. Şubat ayında başlattığımız çalışmaları Mart ayı sonunda üç katına ulaştı. Bu başarılı artışın kısa sürede gerçekleşmesine ek olarak yeni dönemde de daha yüksek hedeflerle çalışmaya devam edeceğiz.

google ads ajansıgoogle ads ajansı

İdemarket internet reklamları servislerinden yararlanmak için anasayfamızı ziyaret ederek teklif alabilirsiniz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan