Google Analytics Nedir?
Tüm dünyada milyonlarca web sitesi sahibi tarafından kullanılan Google Analytics, seodan ziyaretçi analizine birçok konuda, kullanıcılarına detaylı analizler sunmaktadır.
Google’ın tartışmasız, en iyi uygulamalarından biri olan Analytics, o kadar detaylı bir uygulamadır ki, web siteniz ile alakalı tüm verilere ulaşmanız mümkündür. Ayrıca Google, bu uygulamayı yıllardır ücretsiz olarak sağlamaktadır.
Google Analytics Yaraları Nelerdir?
Web siteleri ne kadar ziyaretçi alırsa ve ne kadar popüler olursa, kazançları da o kadar yüksek olur. Bir web sitesinin ziyaretçi alıp almadığını bilmek, kazanca giden yolda oldukça önemli bir noktadır. Ziyaretçilerinizin hangi ülke veya ülkenizin içindeki hangi şehirlerden geldiğini bilmek bile, internette başarılı olma adına oldukça önemlidir.
Düzenlediğiniz kampanyalar sırasında gelen Google Analytics verileri ile satışlarınızı karşılaştırmanız sonucunda çıkacak raporlar, reklam giderlerinde en düşük maliyeti tutturmanızı sağlayabilir. Hedef kitlenizin aslında hangi şehirlerde ve hangi yaş grubu olduğunu bilmeniz, sosyal medya sitelerinde vereceğiniz reklamlarda size çok büyük yardımcı olacaktır.
Google analytics paneli karışık ve zor görünse de, aslında kullanımı basittir. Bazı sekmeler en çok kullanılan, bazıları da belki hiç kullanmayacağınız sekmelerdir. Bunları yazımızda detaylı olarak sizler için anlatacağız. Zira analytics paneli, tüm kullanıcılar için ortak bir panel olduğundan, her kullanıcı bu paneldeki tüm özellikleri kullanmak zorunda değildir.
Örnek olarak, reklam yapmayan bir web sitesi sahibiyseniz ve sadece gerçek zamanlı ziyaretçi analizlerine bakıyorsanız, reklam ile ilgili sekmeleri öğrenmenize gerek yoktur.
Google Analytics Nasıl Kullanılır?
Analytics kullanabilmeniz için bir Gmail kullanıcı olmanız ve Google Analytics üzerinden bir hesap açmanız gerekmektedir. Bu hesabı açtıktan sonra, sistemin yönlendirmesine uyarak, web sitenize, verilen izleme kodunu yerleştirmeniz sonucunda, paneliniz aktif olacaktır. Artık web sitenizi en detaylı şekilde izleyebilir ve analiz raporları alabilirsiniz.
Google Analytics Panelindeki Sekmeler ve Görevleri
1-Özelleştirme
Gösterge Tablosu
Panel içindeki özelliklerden bir tablo oluşturup, bu tabloları toplu olarak görebilmenizi ve bu tabloyu indirip ya da yazdırmanızı sağlayan özelliktir. Yukarıda da bahsettiğimiz üzere, analytics oldukça fazla özelliklere sahiptir. Bu fazla özelliklerin hepsini kullanmayan kullanıcılar için bu özellik, diğer işe yaramayan özellikler haricinde raporlar alınmasını sağlar.
Özel Uyarılar
Oldukça kullanışlı bir özelliktir. Google Analytics panelini her gün ziyaret edemeyenler için tasarlanmış bu özellik sayesinde, istediğiniz uyarıyı almanız mümkün. Kolay bir kullanımı olduğundan da kurulması gayet basit. Menüye tıkladıktan sonra gelen “Yeni Uyarı” linkine tıklayarak, uyarı ekleme sayfasına ulaşabilir ve gerekli ayarlamaları yaparak, istediğiniz özellik için e-posta yoluyla bilgilendirme alabilirsiniz.
2-Gerçek Zamanlı
Genel Bakış
Bu bölüm, analytics panelinizde belki de en fazla kullanacağınız bölüm olacak. Burada anlık olarak ziyaretçilerinizin web sitenizdeki durumunu analiz edebilirsiniz.
Gerçek Zamanlı, Genel Bakış Özelliğinde Neleri Görürüz?
- En çok yapılan yönlendirmeler
O an web sitenize giren ziyaretçinin/ziyaretçilerin hangi web siteleri vasıtasıyla sitenizi ziyaret ettiklerini gösteren bölümdür.
- En fazla trafik getiren sosyal kanallar
Sitenize hangi sosyal medya sitelerinden ziyaret geldiğini gösterir. Veriler anlıktır. Sosyal medya sitelerinde link paylaşmıyorsanız, burada veri alamazsınız.
- En çok kullanılan anahtar kelimeler
Web sitenize, eğer bir arama motoru vasıtası ile gelmiş ise kullanıcınız, o arama motoruna yazdığı anahtar kelimeyi görebilirsiniz. Bu bölüm, özellikle Google kullanıcılarının verisini daha çok almaktadır.
Anlık olarak, web sitenizdeki ziyaretçilerin hangi sayfalarda olduklarını ve hangi sayfalara geçtiklerini gösterir. Veriler %100 doğrudur.
Web sitenizdeki anlık kullanıcı sayısının hemen altındaki renklerle bölünmüş alanda, Masaüstü, Tablet ve mobil şeklinde cihaz ayrımı yapılmaktadır. Bu verilerinde doğruluğu oldukça yüksektir.
Ziyaretçinizin hangi ülke veya ülkenizdeki hangi şehirden web sitenize girdiğini gösteren haritadır. İp adreslerinden sonuç almaya çalıştığından bazen farklı sonuçlar gelse de, çoğunluk olarak veriler tutmaktadır.
Web sitenizdeki ziyaretçilerin anlık olarak site içindeki zamanını tutan alandır. 30 dakikaya kadar, sitenizde kaç ziyaretçinin bulunduğunu görmeniz mümkündür.
Yerler
Bu bölümde, online ziyaretçilerinizin sadece lokasyonlarını görmeniz mümkündür. Aslında, Google Analytics’in kullanıcılarına bir kolaylığıdır bu bölüm. Zira, online müşterilerinin sadece o anki lokasyonlarını görmek isteyen web sitesi sahipleri için oldukça kullanışlı bir bölümdür.
Trafik Kaynakları
Bu alanda da sadece, web sitenize hangi sitelerden ziyaret geldiğini görebilirsiniz. Bu ekranların bu şekilde her özelliğe göre bölünmesindeki nedenlerden en büyüğü, çok ziyaret alan web sitelerinin istenilen anlık verilerini, bölüm bölüm görebilmektir.
İçerik
Online kullanıcıların, web sitesi içindeki hangi sayfalarda gezdiğini, hangi sayfanızda kaç ziyaretçi olduğunu ve sayfalarda kaç saniye ve dakika geçirdiklerini görebilirsiniz. Özellikle seo ile uğraşan web sitesi sahiplerine tavsiye edebileceğimiz bir bölümdür. Paylaştıkları yazıların veya içeriklerin ne kadar okunduğunu veya incelendiğini anlık olarak görmeleri mümkündür. Bu sayede, web sitelerinde bulunan içeriklerin ziyaretçileri tarafından ne kadar ilgilenildiğini görmeleri mümkün olur.
Etkinlikler
Sitenizdeki online kullanıcıların, sitenizle girdiği etkileşimlerin anlık olarak görüntülenebildiği bölümdür. Bu bölümde, form, video ya da indirme gibi etkileşimleri görebilirsiniz. Bu bölümü daha çok, sitesinde video bulunan, indirilebilir ürünler olan ya da, formlar ile çalışan sitelerin sahipleri kullanmaktadır.
Dönüşümler
Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların, anlık olarak yaptıkları etkileşimlerin raporlandırılması ve yüzde olarak hangi içeriğinize, ne kadar etkileşim aldığınızı gösteren bölümdür. Video ya da etkileşime girilebilecek farklı içeriklere sahip web siteleri açısından kullanışlı bir bölümdür.
3-Kitle (Ziyaretçileriniz)
Genel Bakış
Kitle bölümü, web sitenize gelen ziyaretçilerin oldukça detaylı analizini yapmanızı sağlayan, tarihler ile de bu analizleri gruplayabileceğiniz bir bölümdür. Özellikle e-ticaret ile uğraşan web sitelerin sahipleri, bu bölüm ile, sitelerine gelen ziyaretçilerin ilgi alanlarından yaşlarına kadar birçok özellikleri ile veri elde ederek, sitelerini buna göre şekillendirirler.
Kitle Analizinde Hangi Özellikler Var ve Ne Anlama Gelirler?
Bu bölümde, web sitenize gelen kullanıcıların saatlik, günlük, haftalık ve aylık olarak tüm genel verilerini görmeniz mümkündür. Bu sayede, kullanıcıların en detaylı şekilde raporlarını alabilir ve üzerinde seo, reklam ve pazarlama gibi çalışmalar yapabilirsiniz.
Kitle Özellikleri
- Kullanıcıların sayısal verileri
Web sitenizi ziyaret eden kişilerin toplam sayısı, yeni kullanıcılar, oturum, kullanıcı başına oturum sayısı, sayfa görüntüleme sayısı, sayfa, ortalama oturum süresi ve hemen çıkma oranlarının olduğu bölümdür. Özellikle hemen çıkma oranı çok önemlidir. Bir içeriğin ne kadar okunduğu ya da ziyaret esnasında o içerikle ne kadar ilgilenildiği görülebilir.
- Kullanıcıların ülkeleri
Belli zaman aralıklarına bölerek istenilen şekilde, kullanıcıların hangi ülkelerden web sitenize giriş yaptıklarını görebildiğiniz alandır.
- Kullanıcıların kullandıkları sistem
Web sitesi ziyareti esnasında kişinin kullandığı tarayıcı, işletim sistemi ve servis sağlayıcıyı gösteren alandır. Bu alanı da kullanan oldukça fazla web sitesi sahibi vardır. Zira kullanıcıların hangi sistemleri kullandığını bilmesi gereken işletme sahipleri de mevcuttur.
- Kullanıcılar mobilden girmişlerse hangi sistemi kullandıkları
Mobil cihazı ile sitenize giren kullanıcıların, cihazlarının işletim sistemi, servis sağlayıcısı ve ekran çözünürlüklerini analiz eden bölümdür.
- Kullanıcıların yeni mi Yoksa eski ziyaretçiler mi oldukları
Görsel olarak oldukça anlaşılır bir şekilde analiz sunan bölümdür. Sayfanın en çok izlenen yeridir. Çünkü bir web sitesine gelen ziyaretçilerin yeni ziyaretçi mi yoksa eski ziyaretçi mi oldukları önemlidir. Özellikle bu fonksiyon, reklam dönemlerinde çok işe yarar. Anlık olarak reklamın işe yarayıp yaramadığını bu alandan daha rahat takip etmeniz mümkündür.
Web sitenize gelen ziyaretlerin tarihini ve sayısını bir eğri şeklinde veren bölümdür.
Kitleye genel bakış bölümündeki tüm bu özellikleri, istediğiniz tarih aralığında bilgisayarınıza indirebilir veya herhangi bir e-posta adresi ile paylaşabilirsiniz. Google Analytics’in en iyi özelliklerinden biri olan veri indirme, en fazla bu bölümde işinize yarayacaktır.
Etkin Kullanıcılar
Ziyaretçilerinizin web sitenizdeki sayfalara ilgi oranını alabildiğiniz bölümdür. Tarihsel olarak gruplandırabilir ve detaylı rapor alabilirsiniz. Bu bilgiler genel bakış sekmesinde vardır. Fakat burada verilmesinin amacı, sadece bu bilgileri, indirmek veya incelemek isteyenlerin esas verilere odaklanabilmesini sağlamaktır.
Yaşam Boyu Değer
Bu bölümde sitenize hangi kaynaklardan ulaşıldığı detaylı olarak verilir. Yaptığınız sosyal medya reklamları, e-posta gönderimleri ya da farklı sitelerde banner paylaşımları gibi aktiviteler sonrası analizler için oldukça önemli bir alandır. Tam net doğru sonuçlar vermese de, yüksek oranda tutarlılık vardır. Bu rapor sayesinde, harcadığınız reklam gideri ile, aldığınız ziyaretçiyi karşılaştırabilir ve çıkan sonuç ile kar veya zarar edip etmediğinizi hesaplayabilirsiniz.
Kohort Analizi
Bu bölümde, internet sitenize ziyaret eden kullanıcıların birbirlerine benzerliklerini analiz etmeniz mümkündür. Günlük olarak alabileceğiniz bu analiz, topluluklara düzenlediğiniz kampanyalarda ya da e-ticaret satışlarında oldukça önemlidir.
Kitleler
Kitleler bölümünde, kullanıcılarınızın yaş, cinsiyet ve sosyal ilgi alanlarının istatistikleri verilmektedir. Bu sayede, web sitenize ziyarette bulunan misafirlerinizin detaylı bir kişilik analizini çıkartmanız mümkün olmaktadır. Bu bölümün en çok hangi durumlarda işe yarayacağına bir örnek verelim. Örneğin, hanımlara yönelik bir e-ticaret sitesi işletiyorsunuz. Bir reklam kampanyası düzenlediniz ve gerçekten reklamın işe yarayıp yaramadığını öğrenmek istiyorsunuz. İşte bu bölüme girerek, sitenize, reklam tarihleri arasında ne kadar erkek kullanıcı girmişse bunu görüntülemeniz mümkün oluyor. Bu analiz ile, reklamınızda var olan hatayı düzeltip, artık erkek kullanıcıların sitenize gelmemelerini sağlayabiliyorsunuz. Gördüğünüz gibi küçük bir detay olmasına rağmen, oldukça büyük bir mali yükten kurtarabilecek kritik bir analiz.
Kullanıcı Gezgini
Kullanıcıları belli kriterlere göre ayırıp ve bu kriterleri de ayrıntılarıyla birlikte belirten analiz bölümüdür. Burada da tüm tarihlerin alınması mümkündür. Özellikle e-ticaret siteleri için kullanılması önemli bir veridir.
Demografi
Bu bölüm, kitleler alanının, yaş ve cinsiyete bölünmüş şeklidir. Her istatistiği teker teker alabilmeniz için yapılmıştır.
İlgi Alanları
Bu bölümden analiz raporu alabilmeniz için, Analytics Remarketing özelliğini açmanız gerekmektedir. Ayrıca remarketing’de kendi başına, dijital pazarlama için oldukça önemli bir uygulamadır. Reklam başarılarınızın daha da artırılmasında önemli rol oynar.
Coğrafi Veriler
Web sitenizi ziyaret edenlerin kullandıkları dil ve giriş yaptıkları ülkeleri detaylı bir şekilde yine tarih aralıklarıyla gösteren Google Analytics uygulamasının en çok kullanılan bölümlerindendir.
Davranış
Bu rapor ile, web sitenizde paylaştığınız içerikleri ziyaret eden kullanıcıların, daha sonra tekrar bu içerikleri gösterdikleri ilgiyi detaylı bir şekilde analiz raporuna dönüştüren bölümdür. Seo açısından oldukça fazla kullanılan bir rapordur. Bu rapora bakılarak, mevcut web sitesine uygulanan seo amaçlı içeriklerin, gerçekten işe yarayıp yaramadıkları analiz edilir.
Reklam dönemlerinde de işe yarayan bir veridir. Reklam ile gelen müşterilerinizin, reklam verilmeyen dönemlerde gelip gelmediğini tarih aralıkları ile görebilirsiniz. Bu tip küçük analizler ile reklama yatırdığınız bedellerin geri dönüp dönmediği de görülmüş olur.
Kullanıcıların, ne sıklıkta geldiklerini de gösteren bu bölümde ayrıca, etkileşimleri de mercek altındadır.
Teknoloji
Kullanıcılarınızın internet ağları ile birlikte, cihazlarında kullandıkları tarayıcıların analizidir. Bu tip sonuçlar özellikle yazılım işi yapanlar için önemlidir.
Mobil
Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların kullandıkları mobil cihazların bilgileri bulunur bu bölümde. Cihazlara göre analiz yapabilir, mesela hemen çıkma oranı en yüksek olan cihazlarda, neden çıkma oranı yüksek bunu araştırıp, web sitenizde yazılımsal bir sorun olup olmadığını görebilirsiniz. Bu tip analizler ile kısa dönemlerde, web sitenizin durumunu kontrol etmeniz önemlidir. Zira teknoloji çok hızlı gelişmekte ve her gün farklı bir cihaz ve tarayıcı güncellemeleri gelmektedir.
Bu tip hatalar, eğer bir e-ticaret sitesi işletiyorsanız, oldukça büyük kayıplara uğramanıza neden olur. Bir taraftan sitenize ücretli reklamlarla ziyaretçi çekmeye çalışırken, diğer taraftan yazılımsal sebeplerden kullanıcı kaybedersiniz.
Cihazlar Arası
Bu bölümde, müşterilerinizin cihaz geçişlerini görmeniz mümkündür. Aynı gün veya farklı günlerde, sitenize hem mobil hem de tablet ile giriş yapan kullanıcıların, hangi cihaz üzerinden ürün satın aldığı ya da siteniz içeriği ile etkileşime girdiğini görebilirsiniz. Google Analytics uygulamasının yeni bir özelliğidir ve kullanılması oldukça faydalıdır.
Karşılaştırma
Karşılaştırmalar yaparak, web sitenize gelen ziyaretçilerin neden ve nasıl sitenizden ayrıldığını, neden ürün satın almadığını veya neden tekrar geri gelmediğini detaylı bir şekilde araştırabilir, rapor halinde çıkartabilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitelerinin yıl sonunda incelenmesi gereken analizlerini içerir. Yapılan taktik hatalar burada görülebilir. Sayılar arttıkça, yapılan hataların belirginliği artar. Ziyaretçi sayısı az olan web siteleri için bu rapor ile analiz yapmak biraz zordur.
Kullanıcı Akışı
Ziyaretçilerinizin web sitenize girdikten sonraki davranışlarını içeren analiz bölümüdür. Bu bölüme bakarak, detaylı bir içerik raporu hazırlayabilir, en az süre geçirilen içeriklerde düzenlemeye gidilerek, kullanıcıların buralarda daha fazla zaman geçirmesi sağlanabilir.
4-Edinme
Bu bölümde, ziyaretçilerinizin web sitenizi nasıl bulduğu ve davranışları işlenmektedir. Oldukça detaylı veriler sunan bu analiz raporunda tarihler arası inceleme de yapmak mümkündür.
Edinme Genel Bakış Sayfa Özellikleri
Web sitesine kullanıcının direkt mi, arama motorlarında organik aramadan mı yoksa diğer kanallardan mı geldiğini şema ile gösteren bölümdür.
Kullanıcıların tarihlere göre günlük ziyaret toplam sayılarının eğri biçimindeki tablosudur.
E-ticaretten dönüşen müşteri ziyaretlerinin sayısının verildiği alandır.
- Kanalların davranışları ve dönüşümleri
Ziyaret kanallarından gelen kullanıcıların, davranışlarını ve dönüşümlerini tarihsel ve oransal olarak açıklayan tablodur.
Tüm Trafik
Web sitenize gelen kullanıcıların hangi kanallardan geldiğini ve bu kanalların hangi kaynaktan ve yönlendirmelerden geldiğini de detaylı bir şekilde analiz eden bölümdür.
4 ayrı şekilde inceleme yapabilme olanağı sağlar.
- Kanallar
- Treemap
- Kaynak/Aracı
- Yönlendirmeler
Her bölümde özel analiz yapabilir ve bunu dışa aktarabildiğiniz gibi, farklı e-posta adresli kullanıcılar ile de paylaşabilirsiniz.
Google Ads (Google Reklamları)
Google Analytics’in belki de en önemli analiz raporlarından biridir. Sağladığı kolaylık ile, özellikle Google Adwords reklamı veren kullanıcılara hitap eder.
Google reklamları ile web sitelerine müşteri çeken kullanıcıların bu özellikten yararlanabilmeleri için, adwords hesapları ile analytics hesaplarını bağlamaları gerekmektedir.
Hesaplar bağlandıktan sonra ise şu veriler senkronize bir şekilde burada da görünecektir;
- Kampanyalar
- Treemap
- Anahtar kelimeler
- Arama sorguları
- Günan saati
- Nihai Url’ler
Bir kaç e-ticaret sitesi ya da web sitesi işleten kullanıcıların, aynı anda Google Adwords reklamı verdiklerini de düşünürseniz, iki panelin birbirine bağlanmasının işleri oldukça kolaylaştırdığını anlayabilirsiniz.
Search Console (Google web yönetici araçları)
Google’ın çok eski bir hizmetlerinden olan Search Console, organik aramadaki, web sitelerinin iyileştirilmesi görevini görür. Bu uygulama ile Google Analytics birbirine bağlandığında, veriler senkronize işlenir ve analiz raporları daha net olur. Böylece, iki uygulamayı da aynı anda kullanmaya gerek kalmaz.
Bu bölümde şu özelliklere erişebilirsiniz;
- Açılış sayfaları
- Ülkeler
- Cihazlar
- Sorgular
Sosyal
Bir e-ticaret sitesi işletiyorsanız ve devamlı sosyal medya sitelerinden paylaşımlar yapıp, web sitenize ziyaretçi çekerek satış yapmaya çalışıyorsanız, bu bölümden detaylı sosyal medya analizi almanız mümkün. Reklam kampanyalarında, ya da ürün odaklı tekil kampanyalarda çok işe yarayan, odak ürünle müşterinin ilgisi gibi konularda raporlama yapabilirsiniz.
Bu bölümde inceleyebileceğiniz alt başlıklar şu şekilde;
- Ağ yönlendirmeleri
- Açılış sayfaları
- Dönüşümler
- Eklentiler
- Kullanıcı akışı
Kampanyalar
Kurumsal web site veya e-ticaret sitenizin reklam kampanyaları olduğunu düşünün. Reklam kampanyası yaptığınız adwords hesabınız ile analytics hesabınızı ilişkilendirdiyseniz, bu bölümden, tüm kampanyalara ait verileri, karşılaştırmalı olarak analiz edebiliyorsunuz.
Bu bölümün en çok faydası, farklı web sitelerindeki aynı kampanyaların hangisinin daha çok başarılı olduğunu analiz etmesidir. Tüm tarih aralıklarında veri almanız mümkündür.
5-Davranış
Google Analytics panelinin en çok kullanılan bölümlerinden olan davranış raporları web sitenizin sağlığını analiz eder. Kullanıcılarınızın web siteniz içindeki görüntüledikleri içeriklerden, siteniz içindeki aramalara kadar birçok veriye ulaşabilirsiniz. Yine bu bölümde, başarılı/başarısız içerik, sayfa veya ürün analizi yapılabilir. Bu bölümü diğer analiz raporlarından ayıran en büyük özellik, kullanıcıların davranışlarını incelemesidir. Bu sayede, sitenizi ziyaret edenlerin davranışlarına göre daha aktif bir pazarlama çıkarmanız mümkün olur.
Davranış Genel Bakış Sayfa İçeriği
- Sayfa görüntülenme sayısı
- Farklı sayfa görüntüleme sayısı
- Sayfada geçirilen ortalama süre
- Hemen çıkma oranı
- Çıkış yüzdesi
- Site içeriği
- Site arama
- Etkinlik raporu
- Giriş yapılan sayfa detayları
- Giriş yapılan sayfaların sayfa görüntüleme sayıları
- Sayfa görüntüleme sayısının tarihe göre eğrisini gösteren tablo
Davranış Akışı
Web sitenizi ziyaret edenlerin, siteniz içindeki ziyaret akışını inceleyen bölümdür. Detaylı analiz tablosu ile, sayfaların uzantılarını da vermektedir.
Site İçeriği
Ziyaretçilerinizin hangi sayfalarda ne kadar kaldığını, hemen çıkma oranını ve sayfa değerini veren bölümdür. Bölüm, içeriklerin başarı kontrolünde kullanılabilir. Hangi sayfanın, hangi sayfaya göre başarılı olduğu çok net görülür. Özellikle rakip iki ürün satan e-ticaret sitelerinin, hangi ürünün aslında daha çok müşteri çektiğini ve satıldığını buradan görüp müdahale etmeleri daha kolay olur.
Ayrıca sayfa analizi yapmanıza da sebep olur. Tüm sayfalar içinde detaylı başarı oranı çıkarttığı için, başarısız sayfaların içerikleri tekrar elden geçirilmek suretiyle düzeltmeler yapılabilir. Google Adwords ile de bağlantılı bir hesap kullanıyorsanız aynı şekilde, reklam verilen dönemlerde çok yararlı bir rapor olmaktadır.
Site Hızı
Sitenizin eğer bir paylaşımlı hosting hesabındaysa ve fazla ziyaret alıyorsa, muhtemel olarak bu analiz raporu canınızı sıkacaktır. Sitenizin kullanıcılara verdiği yanıt hızı, yönlendirme süresi, ortalama sayfa yüklenme hızları gibi detaylı web site hız analizlerini raporlayan bu bölüm önemlidir.
E-ticaret sitelerinde müşteri kaybı en fazla sitelerin düşük hızları yüzünden yaşanmaktadır. Bu olumsuzluğu göz önünde bulundurarak, site hızınızı devamlı bu alandan kontrol etmenizi tavsiye ederiz.
Site Arama
Web sitelerinde her içeriği ana sayfada tutmak imkansızdır. İç sayfalara kategoriler ile yollar tanıtır ve müşterilerimizin bu kategoriler sayesinde iç sayfalara ulaşmasını sağlarız. Bazı web site tasarım süreçlerinde bu kategorilendirme çalışmasında hatalar olabilir. E-ticaret siteniz varsa ve bu kategori konusunda yeterli çalışmayı yapmadıysanız, müşteriniz arama bölümü ile istediği ürün ya da içeriği bulmaya çalışır. İşte tam bu işe yarayan site arama analiz raporu ile web sitenizdeki zor bulunan ürün ya da içeriklerin neden zor bulunduklarını inceleyebilir ve gerektiği düzenleyebilirsiniz.
Etkinlikler
Web sitenizdeki videolar, etkileşim gerektiren içerikler, formlar, e-bültenler ve daha fazlası. Google Analytics etkinlikle analiz raporu ile sitenizdeki kullanıcıların, bu içeriklere yaptığı etkileşimleri inceleyebilirsiniz.
YouTube gibi video paylaşım sitelerinde de etkileşim ölçen yazılımlar mevcuttur. Bu analiz raporu da onlara benzemektedir. Google, normal web site işletenlere, video ve diğer etkileşim gerektiren içeriklerin izlenmesinde kolaylık sağlamıştır. Bu analiz bölümü olmasaydı, web siteniz içindeki videoların, formların, indirilebilir ürünlerin ne kadar etkileşim aldıklarını göremezdiniz.
Yayıncı
Bu bölümü kullanabilmeniz için Google Adsense hesabınız ile Google Analytics hesabınızın ilişkilendirilmesi gerekir. Eğer hesabınız ilişkilendirilmiş ise, bu rapor ile sitenizdeki reklam içeriklerinde aldığınız etkileşimi görmeniz mümkün olacaktır.
Adsense de Google’ın bir reklam uygulamasıdır. Web sitelerine reklam almak isteyen web sitesi sahipleri için tasarlanmıştır. Daha çok, fazla ziyaretçiye sahip web sitelerinde kazanç sağlamaktadır. Zira reklam banner tıklama başına kazançlar oldukça düşüktür.
6-Dönüşümler
Adından da anlaşılacağı üzere, sarf ettiğiniz eforun size ne kadar dönüşü olduğunun analizini yapabileceğiniz Google Analytics bölümüdür. Bu bölümde analiz alabilmek için, sitenizde belli hedefler tanımlamanız gerekir. Örnek olarak, bir e-ticaret sitesi içindeki tek bir ürün için reklam kampanyası yaptınız. Bu kampanyaya harcanan bedelin geri dönüşünü inceleyen analiz raporudur. Tarihler arası detaylı rapor verebilmektedir. Formlar, e-bültenler, indirmeler gibi hedeflerde bu rapordan detaylı incelenerek, harcanan bütçenin gelir/gider kısmı analiz edilir.
Hedefler
Yukarıdaki açıklamada bahsedilen hedeflerdir. Bu hedefleri tanımlamadan, dönüşümler analizi yapmak mümkün olmaz. Web siteniz içeriğinde ne kadar hedef tanımlarsanız, o kadar iyi istatistik alır, buna karşılık da gelecekte fazla maliyet harcamadan daha fazla kazanabilirsiniz.
E-Ticaret
E-ticaret sitesi işletenler için tasarlanmış bir rapordur. Bu bölümü kullanabilmek için, ek bir kod eklemeniz gerekir sitenize. Kodu ekledikten sonra ise detaylı e-ticaret sitesi analizi alabilirsiniz. Bu rapor ile şunları alabilirsiniz;
- Ürünler
- Satış
- Yapılan alışverişler
Çok Kanallı Huniler
E-ticaret sitelerinin hangi sayfalarında sorun olduğunu, gecikmeleri ve dönüşen iyi sayfaları gibi analizler vermektedir. Bu bölümü kullanabilmek için de e-ticaret kodunu eklemeniz gerekir. Kodu ekledikten sonra alabileceğiniz detaylı analizler şu şekildedir;
- Desteklenen dönüşümler
- En iyi dönüşüm yolları
- Gecikme süresi
- Yol uzunluğu
İlişkilendirme
E-ticaret sitenizde oluşan trafiğin, alışverişin ya da diğer etkileşimlerin, nelerle ilişkili olduğunu inceleyerek size detaylı rapor sunan bölümdür.
Google Analytics Uzmanlık İster
Geliri çok yüksek bir firma olabilirsiniz. Ya da e-ticaret konusunda oldukça yüksek başarılar elde etmiş olabilirsiniz. Web siteniz çok trafik alıyor olabilir. Bunların internette, özellikle Google’da hiçbir önemi yok. Analytics kullanmıyor ve web sitenize gelen trafiğin, etkileşimin, dönüşümlerin analizlerine göre hareket etmiyorsanız, reklam kampanyalarınızda dahil olmak üzere, fazla güç harcayarak, daha az kazanıyor olabilirsiniz. İnternette başarının yolu, Google Analytics kullanmaktan ve analiz raporlarına göre hareket etmekten geçer.
Firmanızın bu konuda bir departmanı yok ise, YcrSOFT müşterilerine detaylı veri analizleri sunmaktadır. Bu hizmetimizden yararlanmak için firmamızdan bir web sitesi satın almak zorunda değilsiniz. Müşteri temsilcilerimiz ile irtibata geçerek, hizmetimiz hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.