Instagram hikaye reklamı en avantajlı reklam modellerinden biri olarak Facebook reklamlarının son zamanlardaki parlayan yıldızı. Reklam yönetimi yapan kişiler Instagram reklamlarının daha iyi dönüş sağladığına dair bir inanca sahip fakat bunun Facebook ile kıyaslandığı gibi her zaman doğru olduğunu söylemek ne yazıkki doğru değil.
Instagram gönderilerinin organik etkisi bilindiği üzere oldukça düşük. Bu sebeple markalar Instagram platformu için yaptıkları tanıtımlarda reklam özelliklerini kullanıyorlar. Bu sayede çok geniş kitlelere erişim sağlıyorlar. Hikayeler reklamları ise her gün yüzbinlerce kişinin çevrimiçi olduğu bir özelliği temsil ediyor. Arkadaş listesinin hikayelerini izleyen bir kişi satın alma algısına daha çok açık oluyor.
İnsan beyini yapısı gereği bazı olayları kodlama özelliğine sahiptir. İsteyelim veya istemeyelim bu kodlamada çeşitli çağrışımlar birlikte gelmektedir. Örneğin, daha önce ziyaret ettiğiniz yere benzer bir yerle karşılaştığınızda kendinizi orada daha çok güvende hissedersiniz. Kötü bir deneyimle bir kaç kez üst üste karşılaştığınızda daha sakin olursunuz. Bu ve bunun gibi elde olmadan beynin bizim yerimize otomatik gerçekleştirdiği tanımlamalar instagram içerisinde de reklamlar için kullanılıyor.
Hikaye reklamlarının arasına reklam eklerken beyinin bu denli bir tepkisi ölçüldü mü bilinmez fakat günümüzde instagram hikaye reklamlarını incelediğimizde burada verilen reklamların daha başarılı performanslar gösterdiğini kabul edebiliriz.
instagram hikaye reklamı etkili
Yukarıdaki görselde; insanlara, yerlere, olaylara, hislere karşı beynin verdiği tepkiler ve bu tepkilerin kodlamaları bulunuyor. Kendinizi yakın bir arkadaşınızın yanında her konu hakkında konuşurken düşünün. Bir de hiç tanımadığınız biriyle onu tanımaya çalıştığınız bir sohbetin içerisinde olduğunuzu düşünün. Beyniniz karşı taraftan gelecek tanımlara açık bir noktadadır.
Bu sebeple daha önceden hakkında bilgi sahip olduğunuz hesapların arasında bir tanıtımla karşılaşmak ve henüz keşfettiğiniz bir internet sitesindeki tanıtımla karşılaşmak arasında oldukça büyük farklılıklar bulunuyor.
Instagram Hikaye Reklamı Nasıl Verilir En çok Kullanılan Yöntemler
- Instagram hikaye reklamlarını kullanmadan önce mutlaka küçük bütçelerle de olsa gönderi reklamlarını kullanın
- Hikaye reklamlarını hazırlarken video ve görsel boyutlarına dikkat edin. Aksi taktirde iyi bir etki alamazsınız.
- Hikayelerdeki mesajınız uzunsa mutlaka bir landing page yönlendirmesi yapın
- Hikaye reklamlarını kullanırken kullanıcılarınıza özel tekliflerde bulunun
- Eğer . yerel bir işletmeyseniz tanıtıma mutlaka KM sınırı ekleyin
- Hesabınıza sabitlenmiş hikayeler ekleyin
- Hikayeler dikkat çekici renkler kullanın. Karanlık ve çok beyaz görüntüler uzak durun
idemarket instagram hikaye tanıtımı
Sosyal medya yönetimi ile ilgili genel bilgiler için yazımızı mutlaka reklamlar hakkında iletişime geçmeden önce okuyun. Instagram sayfamızı takip edebilirsiniz.