Kurumsal web sayfası ne ifade ediyor

Kurumsal web sayfası ne ifade ediyor

Kurumsal web sayfası ne ifade ediyor

Kurumsal web sayfası ne ifade ediyor genelde web sitesi yaptırmak isteyenlerin karşılaştıkları yada web geliştiriciye sordukları soruların başında geliyor. Kurumsal web sayfası olarak anlatılmak istenen; bilgilerin kolay bir şekilde bulunduğu, arama motorlarına kolay uyum sağlayan ve minimale yakın bir tasarımı ifade eder. Şirketler tarafından tercih edilen bir tabir olan  kurumsal web tasarım aslında genel geçer ve esnek kuralları ifade etmekte kullanılır. Klasik bir tasarım ve içerik yönetimi olduğuna dair en kısa anlatım için kullanılır. Web sayfası yapımı sürecinde; kişisel, kurumsal, minimal, e-ticaret gibi oturmuş kavramlar vardır. Bu ifadeler kelime anlamlarından farklı ibareler içermezler. Kurumsal web sitesi tasarımı için talepler ise eğer bir kurumsal kimliğiniz var ise anlam ifade eder. Tasarımcılar tarafından incelenen kurumsal kimliğiniz ile birlikte renk ve font uyumu sağlandığında, markanızın dijital uyumluluğunu da hayata geçirmiş olacaksınız.

Kurumsal web sayfası yapan şirketler

Kurumsal web sayfası olarak cevap aradığınız soru zamanla değişiklik gösterecektir. İşte bu durumu çok iyi açıklayan bir yanıt:

  • Flash tasarımlarla donanmış açılış sayfası
  • IE üzerinde ve diğer tarayıcılarda sorunsuz çalışan site
  • Logoya uygun şablon tasarımı
  • Logo renklerine uyumlu yazı ve zemin renkleri

 

Yukarıdaki liste bir firmanın freelance developer ararken yazdığı maddelerden bir kaçı muhtemelen internette 10 yıl öncesinde hazırlanan bir listeyi kopyalamışlar. Herhangi bir satın alma ilanı hazırlarken veya teklifleri değerlendirirken önceden en az bir kez ilgili alanda çalışmış olmanız yeterken teknolojinin hızına yetişmenin zor olduğu alanlarda bunu yapmak oldukça zor olacaktır. Günümüzde web firmaları farklı standartlar kullanıyor olsalar da müşterilerine özelliklerini anlatırken de satış taktiği olarak benzersiz yanlarını süslü bir pazarlama evresine dönüştüre biliyorlar. Benzer sebeplerden dolayı bir web sayfası hazırlatırken kriterlerinizin klasik ilan girdileri yada internette bulduğunuz açıklamalardan daha çok Google gibi uluslararası kurumların standart listeleri olmasını tavsiye ederiz.

Web teknolojilerinden anlamadığınızı ve kısa süre içerisinde bir web sayfası yaptırmak istediğinizi düşünelim. Muhtemelen bir kaç saatlik araştırmanın ardından bir çok terimle karşı karşıya kalacaksınız. Bu terimleri teklifinize dahil ettiğinizde ise hangi firmaya sorarsanız sorun istediğiniz teknik özelliklerin sağlandığına dair yanıtlar alacaksınız. Kurumsal web sayfası hazırlayan şirketler ile diyaloğa geçtiğinizde web projenizin sonunda Google’ın belirtmiş olduğu standartlara göre testler yapacağınızı ve skorunuzun yüksek olmasını istediğinizi belirtin. Bu durum sizin bir çok kavramla uğraşmaktan ziyade sadece tasarımınızın görünümüne odaklanmanıza zaman bırakacaktır.

Kurumsal web sayfası özellikleri nasıl test edilir?

Google Hız Testi   bu testlerin en önemlisidir diyebiliriz akabinde mobil uyumluluk testi de yaptırabilirsiniz. Düşük puanlı çalışmalar sitenizin teknik açıdan yeterli olmadığına dair ispat niteliğindedir.

 

kurumsal web sayfası yeterlilik

Ayrıca web sayfanızın arama motorlarındaki görünümü hakkında bilgi sahibi olmak isteyebilirsiniz. Benzer şekilde Google test araçlarından yüksek puan alan siteler içeriklerinde benzersiz ve zengin metinler barındırırlar ise arama motorlarında da üst sıralarda yer alırlar. Bu tarz bir pazarlama çalışması SEO olarak tanımlanır ve seo çalışması yaptırmak istediğinizde sitenizin teknik açıdan yeterli olması işleri büyük ölçüde kolaylaştıran bir faktör olacaktır.

kurumsal sayfa örnekleriweb sitesi kurumsal sayfa örnekleri

Yorum Yap
0 Yorum yapan