Sosyal Medya Reklam Ajansları – Instagram Facebook

Sosyal Medya Reklam Ajansları – Instagram Facebook

Sosyal medya reklam ajansları daha etkin reklam performansı elde etmek için pazarlamacı ve iletişim uzmanlarının tavsiyeleri ile satışların dijital ortamda sürdürülebilir olmasını sağlar. Sosyal medya ajansları nasıl reklam verir, ne kadar ödeme alır, satışları ne kadar arttırır gibi medya ajanslarından işinize özel öneriler vermeye çalışacağız. Uzun dönemli bir reklam kampanyası için her zaman sosyal medya reklamları birer köşe taşı olmuştur. Sosyal medya platformları karakteristik yapıları gereği her beğeniden en karlı dönüşü almanız üzerine kurgulanmıştır. Örneğin Facebook kampanyandan 5000 adet sayfa beğenisi aldığını düşünelim. Sayfanı beğenen kişiler hemen satın alma girişiminde bulunacakları gibi aynı zamanda sayfanın diğer günlerdeki güncellemelerinden de haberdar olacaktır.  Bu açıdan sosyal medya ajansları her zaman sosyal medyada reklam yayınlamayı önerir. Bu durum her sektör ve marka için hemen hemen aynıdır. Sosyal medya reklamları kullanıcılar tarafından internetteki itibar vitrinleri olarak da algılanır.

Sosyal Medya Reklam Ajansları mı Sosyal Medya Uzmanı mı tercih edilmelidir

Genellikle çok fazla reklam bütçesi harcamayı planlamayan sosyal medya hesabı sahipleri bu tarz soruları ajanslara yöneltir. Eğer bilinen ürünleri olan ve pazar tarafından kabul edilmiş ürün veya hizmetler satan bir firmaysanız(temizlik şirketleri, ayakkabı satan bir dükkan, çiçek galerisi…) deneyimli bir sosyal medya uzmanı ile çalışmanız hem daha az maliyetli bir kampanya yürütmenizi sağlar hem de isteklerinize ve müşteri davranışlarınıza karşı daha hızlı strateji geliştirilmesini sağlar.

Piyasanın bilmediği özellikte ürünler satan bir firmaysanız her zaman performans odaklı bir sosyal medya ajansı ile çalışmanız gerekir. Bu durumda sunduğunuz ürün veya hizmetle ilgili görüşlerini ve tecrübelerini uygulayacak birden fazla uzmanın görüş ve deneyimleri firmanıza aktarılmış olur. Her iki durumda da başarı ve başarısız alınabilir fakat burada anlatmak istediğimiz nokta firmaların tercihlerini yaparken sadece fiyata odaklı değil dönüşleri de değerlendirerek performans değerlendirmesi yapmaları yönündedir.

Sosyal Medya Reklam Ajansları Nasıl Çalışır?

Sosyal medya reklamı hizmeti alacağınız ajansların çalışma stratejileri birbirlerinden oldukça farklıdır. Dijital pazarlama yazılımları geliştirmeye başlamadan önce projelerimi ve internette yer alan blog sitelerimi tanıtmak için medya ajansları ile çalışmıştım. Çalışmaların bazıları gerçekten kısa sürede etki gösterirken bazılarından hiç geri dönüş alamadım. Bununla birlikte reklamlardaki başarısızlıklar içerik ve ürün nitelikleri ile ilişkilendirildi. Peki ürün veya içeriklerim yeteri kadar iyi değil veya rakiplerimden gerideyse neden reklam çalışmalarına başladık? Harcadığım bütçe satma olasılığım düşük olan ürünler için mi harcandı. İşte 2009 yılında sorduğum bu soru bu satırlarda buluşmamıza kadar uzanan bu iş girişiminin başlangıcı oldu.

Sosyal medya reklam yönetimi yapan ajanslar olarak firmanızın pazardaki durumundan fiyatlarınıza ve ekibinize kadar bir çok detayı dijitale taşımadan önce size bildirimlerde bulunuruz. Hatta bu bildirimleri reklam çalışmaları devam ederken gün gün kampanyalarınıza uygular ve daha iyi performans elde etmenizi sağlarız.

Sosyal medya reklam ajansları içeriğinizi yönetmeli mi?

Sosyal medyada yayınlanan içerikleriniz reklamları yapan ajanstan bağımsız bir firma tarafından yapılabilir. Reklamlardan tanıtımı yapılan sayfaya gelen yönlenmelerde ziyaretçiler paylaşım sıklıklarına ve ne kadar içerik ürettiğinize odaklanır. Onları sayfayı kaydırmadan veya sayfanızdan ayrılmadan bir konuya yönlendirmeniz içerik yönetiminin başarısını gösterir. Reklam performanslarına da etki eden bu durum ziyaretçileri müşteriye döndürmeniz için dikkat etmeniz gereken en büyük odak noktasıdır. Sosyal medya sayfalarınızda bir iki tane iyi gönderi hazırlamış olmanız yeterli değildir. Sosyal medya çalışmalarında her gönderide daha iyi performans göstermelisiniz.

Düşünün sayfanızı geçen yıl beğenen bir kullanıcının zaman tüneline 52 kere çıktınız. Bu durumda haftada birer kez gönderi paylaştınız demektir. Bu gönderilerle elde ettiğiniz ilk beğenenleri düşünün. Bu kişiler her hafta benzer yazımlar veya içerikler görürlerse sayfanızla ilgilenmezler. İşte en büyük ikinci yanılgı da bu noktadır. 10k beğenisi olan lokal bir ajansın her gün sabah şekeri gibi yayın yapmasına gerek var mıdır yorum size kalsın. Daha önemli olan kullanıcılara bilgi veren içeriklerle onların karşısına çıkmak olacaktır.

Sosyal medya reklamı nerede verilmeli

Facebook, Twitter, Instagram hangi platformda sosyal medya reklamı yapılması gerekiyor en çok sorulan sorulardan birini oluşturuyor. Aynı şekilde içeriklerimi tüm sosyal medya platformlarına göndermeli miyim şeklinde de sorular sık duyulur. Bu konudaki fikrimiz çok net; ne kadar çok sosyal medya platformunda olursanız o kadar iyi fakat buralardaki paylaşımlarınız size vakit kaybettiriyor ve içerikler birbirlerinin kopyası şeklinde ise belirli mecraları seçmek daha iyi içerikler üretmek için ayrılan zamanı arttıracaktır. Hangi mecraları seçmeliyim sorusu için de sektörünüzde aktif olan mecralar öncelikle tercih edilmelidir. Karşıt bir yaklaşımla tam tersi mecralarda da bulunmak rakiplerinizin önünde olmanıza yol açar.

Sosyal medya ajansları reklamlarınız ve içerikleriniz için her zaman tavsiyelerde bulunur. İyi bir sosyal medya ajansı reklamlarınız için farklı görseller oluşturur ve bu görsellerden daha iyi performans gösterenleri kullanıcılarınıza daha sık gösterir. Reklam ajanslarında çalışmaya başlamak için karar verirken kesinlikle fiyat odaklı olmayın. Ticaretin ve satışın genel kuralı optimum fiyat reklam sektöründe her zaman işe yaramamaktadır.

sosyal medya reklam ajansları

Sosyal Medya Reklamlarında Başarı Tanımı

İşin tanımı ve içeriğin kalite standardının ölçülmesinin zor oluşu fiyatlar arası geniş bir aralıkla tanışmanızı sağlar. Bu sebeple fiyatın yüksek olması kalite bir iş, düşük olması kalitesiz bir iş alacağınız anlamına gelmez. Reklam kampanyalarında başarının ölçülmesi iyi bir “yatırım getirisi” modelinin belirlenmesine bağlıdır. Çalıştığınız ajans bütçe harcamalarınız ve dönüşlerinizle oranlı şekilde çalışmaları yürütüyorsa, iş başlangıcında taahhüt edilen sürelerde içerikleriniz yayına alınıyorsa oldukça iyi bir yönetim yapıldığı söylenebilir.

Sosyal medya çalışmalarında reklamlarınızı yönetirken web sitesi veya ürün içeriğinizin geliştirilmesinin de büyük bir önem arz ettiğini hiç bir zaman unutmayın. Sosyal medya reklamları sayesinde çok kısa sürede çok fazla müşteriye ulaşacaksınız. İyi bir hizmet alt yapısına sahip olmayan firmalar için bu durum her zaman iyi geri dönüşlerin alınmasına sebep olmuyor. Firmalar satış ağları, teknik destek ve stok gibi satış sonrası faaliyetleri düşünerek ajanslara bildirimlerde bulunmayı unutmamalıdır.

Sosyal medya reklamlarının verildiği platformlardan gelecek bildirimlerin de aynı gün yanıtlanması satış için avantaj sağlar. Ayrıca sosyal medya reklam ajansları ile çalışırken onların sosyal medya tanıtımlarında kullanacakları promosyon ürün veya indirim imkanları sunarsanız sosyal etkileşimlerden viral bir etki almış olursunuz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan