Google Aralık 2020 Güncellemesi ve Sıralama Değişimi

Google Aralık 2020 Güncellemesi ve Sıralama Değişimi

Google Aralık 2020 Güncellemesi

Amerika merkezli teknoloji devi Google, arama sonuçlarını daha da iyileştirmek için 2020 yılının son güncellemesini yaptı. Google Aralık 2020 güncellemesi ile çok köklü değişiklikler yapıldı ve birçok büyük altyapıya sahip web sitesi bundan etkilendi.

Her zaman daha iyi arama sonuçlarını hedefleyen Google, her güncellemesinde seo uzmanlarını şaşırtarak, farklı değişiklikler yapıyor ve hiç tahmin edilmeyecek düzenlemeler ile web sitelerinin anlık durumlarının iyiyken, kötü bir duruma düşmesine neden olabiliyor.

Google, güncellemelerinde asla taraf ayırt etmiyor ve tek hedef olarak, kullanıcı deneyimini gözeterek bu geliştirmeleri yapıyor. Tabii ki Google’ın bu konuda daha çok alması gereken yol var zira arama ihtiyacı hiç bitmeyecek ve insanlar devamlı farklı sorgular ile Google’a başvurmaya devam edecek. Bu devasa ihtiyaç da, Google’ın devamlı kendisini yenilemesine sebep olan, en büyük etkenlerden aslında.

Google Aralık 2020 güncellemesi, moz.com’a göre, 2018 Ağustos ve Mayıs 2020 güncellemeleri ile neredeyse aynı etkiyi yarattı.

Google Aralık 2020 Güncellemesi ve Sıralama Değişimi

Google Aralık 2020 Güncellemesi İle Kimler Kazandı?

Birçok web sitesi gibi, her güncelleme sonrası kazananlar olmakta ve bunların yaptıkları çalışmaların kalitesi, durumu her zaman bize bazı şeyler anlatmaktadır.

Google Aralık 2020 güncellemesinde de kazananlara, trafiği artanlara baktığımızda, yüksek kaliteli içeriğe sahip ve içeriklerinde kaynak belirten, kullanıcılara gerçek bilgiyi sunan web siteleri karşımıza çıkıyor.

Başarı küresel düzeyde bakıldığında pek fazla net görünmese de, Google seo kriterlerine uymayan web siteleri, Google search console üzerinden bunu hissetmeye başladılar bile.

Kullanıcılarını sadece trafik için yanıltan ve gerçek bilgiyi sunmayan web siteleri maalesef bu güncellemede de geri plana itildi. Tabi bu kitlesel olarak yapılmadı. Google’ın algoritmaları geliştirildikçe, bu otomatik olarak ve yavaş bir şekilde gerçekleşiyor. Fakat yüksek ziyaretçiye sahip tanınmış ve çok fazla sayfası olan web siteleri, bu dalgalanmaları çok fazla hissetti.

Tüm bu sinyaller, açık ve seçik olarak web site yöneticilerine net mesajlar sunuyor. Örneğin moz.com’un araştırmasına göre, içeriklerinde iyi başlık kullanmış web siteleri, Google Aralık 2020 güncellemesi ile daha başarılı yerlerde buldu kendini.

Google serp üzerinde başarılı olmak herkesin hayali fakat bu pek kolay değil. Bazı kriterler var ve üstün körü, sadece yazı yazarak, başlık atarak, arama motorlarında başarılı olmak imkansız gibi.

İçeriklerde başlıklarda çok önemli bir konu ve birçok içerik üreticisi bu konuyu atlıyor.

İçeriklerinizin detaylı olması, kullanıcılara tüm derinlikleri ile bir konuyu anlatması, konu başlıkları ile olabilir. Çok detaylı bir içerik hazırlamadan önce, içeriklerinizdeki başlıkları çok iyi seçmelisiniz.

Google Aralık 2020 Güncellemesi Bitti mi?

Google, Aralık güncellemesini, ayın 3. Günü yaptı ve tüm detayları ile Google Aralık 2020 güncellemesi bitmiş oldu. Birçok web sitesini hayati derecede ilgilendiren bu güncelleme, birçok seo uzmanı tarafından doğrulandı ve projelerdeki dalgalanmalar net bir şekilde gözlemlendi.

Google Güncellemeleri Devam Edecek mi?

1998 yılından, günümüze olan bu uzun süreçte, Google resmen bir gelişim devrimi yarattı.

İnternette “bir şeyleri bulmak” için insanlar Google’ı tercih ettikçe, o daha fazla büyüdü, kullanıldı ve kullanıldıkça da gelişmek zorunda kaldı. Zira kullanıcılar her zaman en kaliteliyi, en özgünü ve en doğruyu aramaya çalışıyorlar.

Düşünün, Google üzerinden bir arama yapacaksınız. Elinizdeki bir eşya ile ilgili yorum veya incelemeleri merak ediyorsunuz. Bu yorum, inceleme veya içeriklerin hangisini bulmak isterdiniz?

Cevap her daim bellidir, en güncel olanı. Kullanıcılar bir arama yaparken, önce en yeniye ulaşmaya çalışır. İşte bunu yapabilmek ve kullanıcılara bunu sunabilmek Google’ın en önemli görevlerinden ilk başta gelir.

Google güncellemeleri daha çok kalite odaklı yapılmakta ve kullanıcıların, Serp üzerindeki deneyimleri daha da geliştirilmeye çalışılmaktadır. Fakat tüm bu geliştirmelerin aslında kökeni, güncel olmaya dayanmaktadır.

Daha yeni, daha belirgin içeriğe sahip, daha detaylı, daha fazla konu başlığı içeren ve daha yeni bilgiler içeren bir çalışmanın, Google ve diğer arama motorlarında başarılı olma potansiyeli, eski ve çok kaliteli dediğimiz çalışmaları bile geride bırakabileceğini unutmayın.

Google, kullanıcılarına arama hizmeti sunmaya devam ettiği sürece bu geliştirmeler devam edecek ve her güncelleme, geçmişte yapılmış güncellemeden, seo uzmanları için biraz daha zor olacaktır.

Bir Sonraki Google Güncellemesine Nasıl Hazırlanmalı?

Tabii ki bunu bilmek imkansız gibi. Fakat elimizde mükemmel bir veri var ve bu veri, Google’ın gerçek mantığını ve gelecekte arama konusunda bizden neler isteyeceğini, üstü kapalı bir şekilde anlatır gibi.

Google, kullanıcılarına her zaman en yeni, en detaylı ve kaliteli içerikleri göstermek, ulaştırmak konusunda her zaman olduğu gibi yine ısrarlı. Bu, tüm web sitesi yöneticileri için çok büyük bir ipucu ve web sitelerini bundan sonraki Google güncellemeleri için nasıl geliştirecekleri konusunda aydınlatıcı bir unsur.

Google algoritmaları gün geçtikçe daha akıllı bir duruma gelmeye başlıyor ve bu algoritmalar karşısında gelecek vaad eden bir web sitesi inşa etmek, sadece kaliteli, özgün ve kullanıcıya gerçekten iyi bilgiler veren sayfalar yapmakla mümkün.

Sadece görsellerden ibaret, atıfta bulunulmamış, site içi seo konusunda fakir, sadece bir uzmanın kendi fikirlerini yansıtan içeriklerin gelecekte pek şansı yok gibi görünüyor.

Bu sebepten, içeriklerinizde her zaman yüksek kaliteye önem vermeniz, sizi olası rakiplerinizden her zaman bir adım daha önde tutacaktır. Sadece bir kritere dikkat ederek, Google’da başarılı olmak imkansız gibi görünebilir fakat başarılı web sitelerinin temellerinde bu etken ve etkenler vardır ve basit gibi görünmeleri es geçilmelerine, önemsenmemelerine neden olmaktadır.

Netice Olarak

Google Aralık 2020 güncellemesi ile diğer Google güncellemelerinde olduğu gibi başarılılar ve başarısızlar olarak, web sitelerinin iki gruba ayrıldığını gördük.

Başarılı dediğimiz grupta olan web siteleri hem popülerliklerini kaliteli özgün ve detaylı içeriklerle artırırken, hem de, internetin en büyük arama motorunda başarı da kazandılar.

Eğer bir işletme web sitesi ise geleceğe dair kazançların artışı demek olan bu kazanımlar, Google’ın her güncellemesinde karşılaşılan durumlar.

Google ile hangi sektörde olursa olsun başarılı olmak mümkün ve bunu yapabilmek için gereken malzemeler net. İmkansız gibi görünen yükselişleri Google’da, kaliteli içeriklerle sağlayan işletmeler, geçmişteki devrimsel süreçleri olmasaydı, bugün edindikleri kazanımlara da sahip olamayabileceklerdi.

Arama motorlarında seo, tartışmasız artık internetin en güçlü dijital pazarlama aracı ve bu aracı düzgün, etkili ve Google’ın istediği gibi kullandığınızda, aldığınız başarı oranları harika olabiliyor.

Yorum Yap
0 Yorum yapan