Google Search Dizine Ekleme
Teknoloji devi Google’ın, web sitesi yöneticilerine ücretsiz olarak sunduğu Google Search içerisinde yer alan dizine ekleme aracı bir süredir bakımdaydı ve bakıma alınmadan önce, Google Search yetkilileri konu ile ilgili açıklama yapmıştı. Yine bir açıklama ile Google Search dizine ekleme isteğinin tekrar hayata döndüğünü ve kullanıcıların, url’lerini dizine ekleme isteği gönderebileceklerini belirttiler.
Google Search Dizine Ekleme Aracı Nedir?
Dizine ekleme, Google’ın, web yöneticilerine özel ve ücretsiz sunduğu, yeni url’ye sahip web sayfalarının, Google dizinine eklenmesini sağlayan araçtır.
Birçok web sitesi devamlı güncellenmez ve bu web sitelerini Google botları devamlı ziyaret etmez. Bu gibi güncel olmayan ve uzun aralıklarda az sayfa eklemesi yapan web siteleri için geliştirilen url denetimi, gereksiz kullanım bakımından da en çok kullanılan Google aracıdır.
Kullanıcılar, dizine ekleme aracını aslında bir sıralama aracı olarak görürken, gerçek tam olarak böyle değildir. Aslında bu araç, Google botlarının, yeni eklenen sayfayı, indekslemesini sağlamak içindir. Url denetim aracı asla sıralamalara müdahale etmez.
Yani paylaştığınız yazı, sayfa veya içerik kaliteli ya da kalitesiz, Google url denetimi buna bakmaz, sadece dizine ekler. Dizine ekleme işleminden sonra, Google algoritmaları, bu sayfanın hangi sıralamada olacağını zamanla belirler ve o sıralamaya alır.
Google dizine ekleme aracının bir görüntüsü.
Url denetimi üzerinde sorguladığınız url eğer Google dizininde var ise yukarıdaki gibi bir sonuç alırsınız. Bu sonuç, url’nin Google dizininde olduğunu belirtir ve ek bir işlem yapmanıza gerek kalmaz.
Google Search Dizine Ekleme Aracı Artık Çalışıyor
Google search, dizine ekleme aracının artık çalışmaya başladığını resmi Twitter hesabından duyurdu. Fakat aynı tweete ek olarak ise web yöneticilerine iki tavsiye de bulundu;
1-Çok sayıda url’niz varsa, Search Console aracılığı ile dizin ekleme isteğinde bulunmak yerine bir site haritası göndermelisiniz.
2-Url denetimi yapmak, Google indeksine girmeyi garanti etmez. Sistemlerimiz, yüksek kaliteli ve yararlı içeriği hızlı bir şekilde Google dizinine eklenmesine öncelik verir.
Bu iki maddelik tweetin ikinci maddesinde görmüş olduğunuz gibi açık açık Google search dizin ekleme aracının, dizine müdahale etmediği belirtilmektedir.
İlk mesajda ise, bu aracın çok fazla url’ye sahip web sitelerince kullanılmasına gerek olmadığına, site haritası ile url beyanında bulunmaları tekraren anlatılmış. Maalesef url denetim aracı çok fazla gereksiz yere kullanılmakta ve Google’ın bu aracı ile sıralamalarda başarı sağlanacağı halen kullanıcılar için yanlış bilinenlerden.
Konu ile alakalı atılan tweet dizisi.
Google Search Üzerinde Başarılı Olmak
Google’da başarılı olmayı kim istemez ki? İşletmeler, kişisel blog siteleri, haber siteleri ve daha niceleri. Tüm web siteleri, bu uçsuz bucaksız insan akışının olduğu arama motorunda yer kazanmak için savaş veriyor. Tabii ki kolay değil ve Google üzerinde başarılı olmak artık eskisinden daha zor. Zira Google, her geçen gün kendini yenilemekte ve geliştirmekte. Daha 15 gün önce yeni Google arama güncellemeleri yapıldığı duyuruldu ve bu güncellemeye göre birçok web sitesi sıralama kaybetti.
Sıralama kaybeden web sitesi veya sektörlere baktığımızda ise kaliteli içeriklerin olmadığı, kullanıcıları yanıltan ve sadece Google botlarını yanıltmak için oluşturulmuş içeriklerle karşılaşmak mümkün. Biz içerik üreticilerin başarı hedefinde arama motorları değil tam aksine kullanıcıların olması gerçeğini Google bir kez daha gösterdi.
Bir web sitesinin çok tıklama alması, çok kazandıracağı anlamına gelmez. Yanlış kitleye hitap eden yazılar ve içeriklerle aslında çok trafik alabilirsiniz ama bu size kazanç olarak dönmeyecektir. Kazanç olmayan hangi proje uzun soluklu ilerleyebilir?
Günümüz şartlarında para kazanmadan ilerleyebilecek işletme yok maalesef. Arama motoru stratejileri güncel algoritmaları takip etmeyen işletmelerin, tüm arama motorlarında başarısızlıkla sonuçlanan çalışmaları gerçekten üzücü. Aylar belki de yıllar süren emeklerin boşa gitmesi, hem işletmelere yük hem de kişiler açısından sağlıksız bir durum olmalı.
Tüm bunların yerine, Google’ın istediği kaliteli içeriğe odaklanmalı ve web siteleri bu şekilde yapılandırılmalıdır. Sonrasında alınacak sonuç ile zaten yol haritası çizilebilir.
Netice Olarak
Google search url denetim aracı uzun süren bakım sürecinden sonra yeniden kullanıcıların hizmetine açıldı. Google search ekibinin de dediği gibi, bu araç sadece tekli url’ler için, çok güncel olmayan web siteleri açısından kullanılabilecek bir araç. Yani her gün güncellenen, yazı ve içerik ekleyen web siteleri açısından zaten Google devamlı botları ile tarama yapmakta ve sizin ekstra olarak url denetimi yapmanıza gerek kalmamaktadır.
Her zaman en iyisi, içeriklerin paylaşımından sonra, Google’ın doğal bir şekilde serp üzerinde içeriklerinizi indekslemesi ve sıralamaya almasıdır. Bu şekilde yoluna devam eden web siteleri daha başarılı ve iyi sonuçlar almaktadır.