Google Sıralaması
İstatistiklerle ıspatlanmış, dünyanın en büyük ve en çok kullanılan arama motorundaki algoritmalarla devamlı geliştirilen o mükemmel hiyerarşiye, Google sıralaması diyoruz. Google, her web sitesini kendi özelinde önce taramaktadır. Tarama işleminden sonra yararlı bulduğu her sayfayı indekse alır ve diğer sayfalar ile karşılaştırma işlemine başlar. Sonrası ise daha da detaylı. Bir web siteniz var ve Google sıralaması konusunda sıkıntı yaşıyorsa, olası sorunları ele almaya çalışacağımız bu yazımız tam sizin için.
Günde 200 milyon organik aramanın yapıldığı bu devasa arama motorunda tüm işletmeler başarılı olmak adına çalışmalar yapıyor. Bazı çalışmalar doğruyken, bazıları ise bağlı bulundukları web sitelerini dibe çekip, başarısızlığa sürükleyebiliyor.
Bu ince çizginin hangi tarafındasınız?
Web siteniz Google sıralaması konusunda ne kadar başarılı?
Google Sıralaması Neden Yükselmez?
Türkiye, ticaret açısından büyük bir Pazar. Bu büyük Pazarın da normal olarak rekabeti fazla ve işletmeler arasında büyük e-ticaret savaşları oluyor. Bir sektörden, onlarca firmanın başarılı olamayacağı kesin. Arama motorlarında da durum aynı. Hangi işletmenin web sitesi en eski, en kaliteli, en mükemmel içeriğe ve popülerliğe sahipse, başarıya en yakın e-ticaret sitesi o oluyor aslında.
İnternette başarının mantığını anlamak çok güç değil. Kaliteli bir web sitesi ve de yayınlarla çok başarılı işlere imza atmanız olası. Fakat bazı durumlarda, web sitelerinde ne kadar kaliteli işler yapılsa da, olmuyor, dibe çekilme ne yapılırsa yapılsın engellenemiyor.
Bu başarısızlıkların tabii ki sebepleri var ve bir veya iki tane değil, onlarca belki yüzlerce görünmeyen, üzerinde durulmayan etken yüzünden, web siteleri başarılı olamıyor.
İnternette başarılı olmak, hele ki rekabeti yüksek sektörlerde iyi yerlere gelmek, çok emek vermekle paralel bir durum aslında.
Öncelikle web sitenizin alan adından başlamamız gerek. Neden başarı kapınızı çalmıyor?
1-Web Sitenizin Alan Adı (Domain) Yeni mi?
Arama motorlarının kendilerini geliştirirken baz aldıkları en önemli hedef, mükemmel kullanıcı deneyimidir.
Bir arama motoru, kullanıcılarına “en mükemmel” olanı vermek için geliştirilmiştir ve de geliştirilmeye devam ediyordur. En mükemmelden kastımız, tabii ki tüm web sitelerinin bu tanıma uyması zor. Fakat aralarında bunu yapabilenler ve eski olanlar, işte bugünün liderleri onlar. Çok değil, sadece 10 sene önce yayın hayatına başlamış bir web sitesi ile 3 ay önce yayın hayatına başlamış bir web sitesini nasıl karşılaştırabilirsiniz?
Herhangi bir ürün satın alacaksınız. Karşınızda 2 mağaza var. Yan yanalar. Alacağınız ürün ikisinde de var. Fakat bir tanesinin tabelasında “20. Yıl” yazıyor. Bu detay kafanızı karıştırmaz mıydı?
Doğruyu konuşmak gerekirse, her alıcının ilk baktığı detaylardan biri, ürün veya hizmet alacağı firmanın yaşıdır. Yaş demek yetkinlik demektir. Yeni açılmış bir işletme ile 20 yıldır o alanda hizmet veren bir işletmenin yan yana anılması bile komiktir. Zira 20 yıldır o sektörde çalışan firma, yıkılmamıştır, ayaktadır ve orada açık bir şekilde hala çalışıyor olması, müşteri güveni açısından inanılmaz önemlidir.
Bir şeyleri doğru yapan bu firma, 20 yıldır aynı işi yapmakta ve yapmaya devam ediyordur. Peki diğeri? Ne olduğunu, nasıl bir firma olduğunu, iade politikalarını veya diğer tüm güvenle alakalı çalışmalarını nasıl bilebilirsiniz? Mümkün değil.
Anlatmak istediğimiz aslında çok basit. Google çok basit bir mantıkla gider.
Yetkinlik…
Google bir işletmenin başarıya ulaşmasında, yaptığı tüm kaliteli işlerden önce yaşına bakar.
Yani işletmenizin web sitesinin alan adı ne zaman satın alınmış? Kaç yıllığına kiralanmış?
Tüm bu detaylar, Google açısından çok önemlidir. Sizinle aynı sektörde olup, 20 yıldır yayın yapan diğer web siteleri ile sizi rakip olarak bile görmeyebilir. En azından ilk yıl. Siz olsanız, emin olun, siz de aynısını yapardınız.
Konunun başına dönersek, Google bir referanstır. Kullanıcı bir arama yapar ve vereceği sonuçlar, aslında Google’ın sorumluluğundadır. Sadece düşünün;
Google eğer kullanıcılarına sahtekar web sitelerinin sonuçlarını gösterse, ticarette neler olur? Düşündünüz mü?
Google yeni web sitelerini uzun bir süre sınar.
2-Web Sitenizi Açalı Kaç Ay Oldu?
Alan adı yaşı kadar, Google için web site yaşı da çok önemlidir. Bir web sitesinin ne kadardır yayında olduğuyla çok ilgilenen Google, ip adresi takibi bile yapar.
Bir web sitesinin devamlı ip değiştirmesi de bu anlamda oldukça büyük sıkıntıdır Google sıralaması açısından. Bu yüzden, başarılı olmasını beklediğiniz web sitelerinin hosting değişimlerini yapmadan önce bir kez daha düşünmelisiniz.
Yeni web sitesi açan kullanıcılar şikayetleri çok fazla.
Google’ın sıralamalar konusunda çok acımasız olduğunu, aylar geçmesine rağmen web sitelerinin Google indeksine alınmadığını veya alınsa da ilk 100 içerisinde görünmediğinden bile şikayet eden kullanıcı sayısı çok fazla. Fakat her şey bu kadar basit değil.
Daha 3 ay önce açılmış bir web sitesinin ne kadar paylaşımı olursa olsun, yıllardır aynı sektörde faaliyet gösteren ve paylaşımlar yapan web sitelerini geçebilmeleri veya daha başarılı olabilmelerini “hemen” istemek biraz acelecilik olmuyor mu?
Google sıralaması başarısı, uzun aylar ve yıllar gerektiren, kaliteli içeriklerle sağlanabilen ve devamlı olduğunda ancak işletmelerin kapısını çalan bir başarıdır.
Yeni bir web siteniz varsa, sabretmeli, zengin içerik girişine devam etmeli ve asla acele etmemelisiniz. Acele edilirken yapılan bazı hatalardan bahsedeceğiz. Bu hatalar, yanlış seo çalışmaları üzerine kurulmakta ve bu çalışmaların sonucunda web sitelerinden arama motoru performansı beklenmektedir. Fakat tüm bu yapılan hatalı seo çalışmalarının Google ve diğer arama motorları farkındadır.
Başarı için özgün ve doğal olmalısınız.
3-Web Site İçeriğinizin Kalitesi
Yukarıdaki konular, Google sıralaması için en önemli konular. Alan adı yaşı ve web sitesinin ne zaman yayına girdiği. Bunlardan sonra gelen en önemli detay ise web siteniz içerisinde paylaşılan içerikler. İçerikleriniz gerçekten kullanıcılar için mi?
Yoksa arama motorlarının dikkatini çekmek için mi web sitenizde çalışma yapıyorsunuz?
Bu yol ayrımını seçmelisiniz. Web sitenizi, sektörünüzde başarılı olabilmek ve yetkinlik kazanabilmek için doldurmalısınız. Bunu yaptığınızda zaten arama motorları, özellikle Google, web sitenize hak ettiği sıralamayı verecektir.
Kısa ve anlamsız, görsel olmayan, sadece anahtar kelime ve etiketlerle doldurulmuş, arama motorlarını yanıltma amaçlı kurulmuş web sitelerin artık başarı şansı maalesef yok. Bu eski tip seo hileleri ile Google gibi mükemmel bir algoritmaya sahip arama motorunu kandırmak gerçekten eskisi kadar basit değil.
Tüm bunlarla birlikte, içeriklerinizde yetkin olduğunuzu Google’ın anlaması için belli bir süre gerekli.
Bu süreyi nasıl hesaplıyor?
Siz web sitenize içerikler, konular, görseller, hizmetler ve ürünler giriyorsunuz. Bu içeriklerin tümü, web sitenizin yetkinliğini anlatan metalardır. Google bu içerikler üzerinden web sitenizi kullanıcılar ile test eder. Kullanıcıların hareketlerini izler. Sayfa oturum sürelerinizi kontrol eder.
Bir kullanıcının herhangi bir sayfanıza tıkladıktan sonra ne yaptığına bakar. Eğer web siteniz, kullanıcı deneyimi açısından iyi değilse, bunu düzeltmeniz çok önemlidir. Zira içerikleriniz çok kaliteli de olsa, kullanıcıların oturum süresini düşüren bu deneyim, Google açısından kötü puan almanıza neden olacaktır.
4-Web Siteniz Güncel mi?
Arama motorlarında olası başarılarınızın bir etkeni de güncellik olacaktır. Arama motorları, bir bilgiyi kullanıcılarına göstermeden önce, onun ne zaman paylaşıldığını kontrol ederler. En günceli daima en önde göstermek için çalışırlar.
Arama motorunda bir bilgiye ulaştığınızı düşünün. Neden eski olan sayfaya tıklama ihtiyacı duyarsınız ki?
Kim eski sayfalara tıklar? Örneğin aradığınız konu teknoloji ile alakalı. 5 sene önce aradığınız konu ile alakalı yazılmış bir makaleyi okumanız size ne katabilir?
Web sitenizin güncel olması, yeni olmasını bir nebzede olsun baskılayacaktır. Her hafta hatta her gün yeni içeriklerin paylaşıldığı bir web sitesi, arama motorlarının ilgisini çeker. Güven sorunu olsa da, web sitenizi test etmeye başlar ve gelecekte tüm bu yaptığınız çalışmaların karşılığını size bir şekilde verir.
Google Sıralaması Açısından Hatalı Seo
Web sitenizin neden Google sıralaması açısından başarısız olmasının bir nedeni de hatalı seo çalışmaları olabilir.
Arama motorları çok seçicidir. Kaliteliyi bulmak adına web sitelerini ve sayfalarını hatta geri bağlantılarını bile didik didik ederler. Web sitenize aldığınız bu geri bağlantılar, eğer doğru şekilde alınmışsa sorun yoktur. Fakat yanlış bir şekilde alınmış ve halen web sitenizi işaret ediyorlarsa, sorun büyük olabilir.
Hatalı seo çalışmalarının en büyük etkenlerinden biri geri bağlantılardır. Yani backlink. Backlink bir web sitesinin arama motorlarındaki başarısında çok büyük rol oynar. Fakat doğalsa. Doğal olmayan backlinkler başarı yerine başarısızlık getirirler. Nasıl mı?
Arama motorlarının yapay zekası, web sitenizin aldığı backlinklerin ne zaman oluşturulduğundan, doğal olup olmadığına kadar her detayı bilirler. Siz backlink satın alarak web sitenizi farklı web sitelerine güvenli olarak işaretletirken ve bunu arama motorları için yaparken, arama motorları bunu fark ederler.
Geçmişte bu iyi bir yöntemdi. Hatta kaliteli backlink satan birçok web sitesi vardı. Fakat artık işler değişti ve web’in daha adil olabilmesi için, özellikle Google tüm algoritmasını geliştirerek bu tip aldatmacaların peşine düştü. Sonuç olarak ise aldatmaya çalışan web siteleri, başarısız bir gelecek ile karşılaştılar. Kazanan yine, doğal backlink alan ve doğal içerik üreten web siteleri oldu.
1-Anahtar Kelime Optimizasyonu
Tüm web siteleri, seo açısından başarılı olabilmek için anahtar kelimeler üzerinden gidiyorlar. Buraya kadar her şey doğru. Zirâ anahtar kelimeler, bir web sitesinin, seo başarısına giden yolda kılavuzu niteliğindedir.
Fakat bazı durumlarda, anahtar kelimeler yanlış stratejilerle kullanılıyor ve web siteleri, arama motorlarının cezalarına maruz kalabiliyor. Bu gibi durumlarla çok karşılaşıyoruz. Herhangi bir içerikte geçmesi gereken anahtar kelime yoğunluğu en yüksek %3 olmalıyken, bu rakam %10’lara kadar çıkabiliyor. Şimdi düşünün;
Bir içerik hazırladınız ve içerik içindeki kelime sayısı 300. %10 anahtar kelime kullandığınızı düşünelim. Yaklaşık 2 paragraflık 300 kelime uzunluğundaki yazınızda, toplam 30 adet anahtar kelime kullanmış olursunuz. Bu rakam aşırıdır ve seo açısından çok tehlikelidir.
Bu tip içeriklerden web sitenize isterseniz yüzlerce yerleştirin. Bir sonuç alamayacağınız gibi, web sitenizin Google sıralaması açısından gerilediğini bile göreceksiniz.
Aşağıda paylaştığımız görsel, seo çalışmalarını yürüttüğümüz onlarca kurumsal firmadan sadece bir tanesi. Rapor Google arama konsolundan alındı ve web sitesinin son 12 ayının performans istatistiği.
Gördüğünüz üzere, web sitesinin 7 ay önceye kadar Google üzerinde herhangi bir etkileşimi yokmuş. Seo çalışmalarının başlamasıyla istatistikler pozitif yönde değişmeye başlamış ve gelinen durum ortada.
Tamamen özgün ve kaliteli içeriklerle donatılan bu web sitesi, istatistik bakımından her gün daha da iyi bir performansa doğru koşuyor.
Kısacası, web sitenizde yaptığınız seo hatalarının sonucunu Google sıralaması başarısızlığı olarak geri almanız içten bile değil.
2-Kalitesiz İçerik ve Düşük İlgi
Şişirme hazırlanmış sayfalar, kullanıcının araması ile alakalı olmayan içerikler ve diğerleri. Hepsinin netice olarak boş ve anlamsız olduğunu bilmeniz gerekiyor.
Web sitenizde, kalitesiz bir içerik oluşturduğunuzda, belki ziyaretçi alabilirsiniz. Bu, arama motorlarını yanılttığınız ve trafik sağladığınız anlamına gelir. Peki kullanıcı bu içerikten ne aldı?
Bir web sitesi ve sahibi için, kullanıcılarına ne kattığı önemlidir. Markalaşma sürecinde güdülen stratejilerin içerisinde aldatma politikaları olursa, işletme, gelecekten nasıl umut bekleyebilir?
Kalitesiz ve anlamsız içeriklerle doldurulmuş web siteleri bir süre trafik alsa bile, ilgi düşük olacağından, ilerleyen günlerde ziyarette düşecektir. İnternet kullanıcılarının zamanı çok kıymetlidir ve kimse boş içeriklerle donatılmış bir web sitesi ile zaman kaybetmek istemez. Siz ister miydiniz?
Bunların tam tersini yapmalı ve ilgi çekmelisiniz. Nasıl mı?
- Yeni konular
- Değer katan içerikler
- Uygun fiyatlı ürünler
- Kaliteli hizmetler
- Güncellik ve dürüstlük
Arama motorlarında başarılı olmak, Google sıralaması yükseltmek işte bu kadar basit. Bunların aksini yaparak işleri zorlaştıran ve web sitelerimize ilgiyi düşüren bizleriz.
Kaliteli içeriklerle her gün güncellenen bir web sitesini, sektörü takip eden her kullanıcı izler ve merak eder. “Bugün ne paylaşıldı acaba?” sorusunu kullanıcılarınıza ve sektörünüzdeki kişilere sordurmanız çok önemlidir.
Google Sıralaması Açısından Hatalı Müdahaleler
Seo sektöründe bazı şahıs veya kuruluşlar, kısa zamanda web siteleri için Google sıralaması açısından 1. Sıra garantisi vermekte ve birçok işletmeyi bu şekilde zaman, emek ve para konusunda mağdur duruma düşürmektedir.
Öncelikle şunu bilmelisiniz; Google ve diğer arama motorlarında başarılı olmanın herhangi bir garantisi yoktur. Özellikle de 1. Sayfa veya 1. Sıra gibi uç teklif ve hedefler, maalesef başarısızlıklarla sonuçlanır.
Arama motorları, yapay zekaya sahip yazılımlardır. Bir süreliğine yanıltabilir ve birkaç kelimede olsa başarılı olabilirsiniz. Fakat bu başarının uzun süreceğini söylemek mümkün değildir.
Bu tip hatalı müdahaleler, seo çalışması adı altında pazarlanmakta ve bilmeyen işletmeler bu tip hatalı seo çalışmalarına kanarak para ödemekte, başarı beklemektedir. Uzun süreçlerden sonra alınamayan başarılar bir yana, işletmelerin, arama motoru üzerindeki marka güvenilirliği de bu hatalı çalışmalar sayesinde yok olabilmektedir.
6 ay içerisinde başarıya ulaşacak bir web sitesini, 3 ayda başarıya ulaştırmak için yapılan bir takım hatalı ve gereksiz seo çalışmaları neticesinde, web sitenizin ceza alması bile söz konusu olabilir. Ceza almış birçok web sitesi vardır ve bu ceza filtrelerinden kurtulmak da sanıldığı kadar kolay olmamaktadır.
Google Sıralamasında Yükselmek Hayal Değil
Her sektörde rekabet çok fazla ve bu rekabet havası, en çok arama motorlarında kendini gösteriyor. Özellikle Covid-19 pandemisi ile birlikte gelen sıkıntılı süreçler esnasında, internetteki rekabet savaşları daha da büyüdü.
Covid-19 pandemisi dünyaya, aslında ticaretin bundan sonraki süreçte internette döneceğini gösterdi. Pandemi sonrası internete olan ilgi ve alaka, geçmiştekinden daha çok ve ısrarlı bir şekilde yükselmeye devam ediyor. Özellikle yeni açılan işletmelerin, işe başlar başlamaz hedeflerine arasına aldıkları internette başarı, tüm işletmeler için zorunluluk haline gelmeye başladı.
Tüm bunlar, arama motorlarının da işini elbette zorlaştırdı. Daha iyiyi kullanıcılarına sunmak için eleme yapmak ve bu elemeyi hak yemeden yapabilmek, arama motorları açısından çok önemli bir hale geldi.
Özellikle Google, kaliteli olan web sitelerine, bakış açısını geçmişte olduğu gibi bugünde pozitif yönde sürdürmeye devam ediyor. Google sıralamasında başarı için yapılması gereken en önemli çalışmanın özgün ve kaliteli içerikler üretmek olduğu gerçeği hala karşımızda.
O zaman ne duruyoruz?
En kaliteli ve özgün içerikleri web sitemizde yayınlayarak, arama motorlarına değil, kullanıcılarımıza içerik sunmalı ve bunu yaparken de devamlı hem kendimizi, hem işletmemizi hem de web sitemizi geliştirmeliyiz.
Google Sıralaması Konusunda Size Yardımcı Olabiliriz
Seo desteği verdiğimiz diğer işletmeler gibi siz de Google sıralaması konusunda başarılı olmak ister misiniz?
İşletmelere verdiğimiz kurumsal seo hizmeti ile aylık veya yıllık seo çalışması anlaşmaları yaparak, internette daha görünür ve kaliteli olmaları için stratejik çalışmalar yapmaktayız.
Bu çalışmalarımızın içerisinde kullanıcı deneyimi ve seo çalışmaları merkezde yer almaktadır.
Herhangi bir web sitesinin, bulunduğu sektörde elde etmesi gereken başarılar bellidir. Bunun altında seyreden ve belli bir emek, para ve zaman harcanmış web sitelerinden bu sonuçlar alınamıyorsa, yapılan çalışmalarda hata aranmalıdır.
Bugüne kadar seo desteği verdiğimiz işletmelerin gerek sektörleri gerek ise geçmişlerindeki seo başarısızlıkları veri tabanımıza işlenmekte ve bizimle yeni başlayan firmalar üzerinde tüm bu etkenler araştırılmaktadır.
Seo çok geniş bir yelpazedir ve bir web sitesinin başarısız olmasının altında birçok etken yatabilir.
Tüm bunlara hakim olabilmek tecrübe ve sektörde geçmiş istemektedir.
Google sıralamalarında YcrSOFT ile başarılı olabilir ve geleceğe daha güçlü girebilirsiniz. Firmanızın web sitesinin seo performansını denetlememiz ve size detaylı bir seo raporu çıkarabilmemiz için lütfen satış temsilcilerimiz ile iletişime geçiniz.
Netice Olarak
Google sıralaması düşük hatta sıralamada hiç olmayan web sitelerinin neden bu durumda olduklarıyla alakalı birçok neden olabilir. Makalemizde bu etkenlerden birçoğuna değinmiş olsak bile, bu başarısızlıkların altında daha farklı ve teknik konular yatabilmektedir.
Bu sebepten, başarısız olan herhangi bir web sitesinin, detaylı olarak geçmişte yapılan seo çalışmaları incelenmeli ve bu inceleme uzman kişilerce yapılmalıdır.
Google sıralama konusunda artan kullanıcı şikayetlerinin sebebi aslında az çok bellidir. Google, son algoritma güncellemeleri ile birlikte artık kaliteye daha çok önem vereceğini, kalitesiz web sitelerinin hak ettikleri mevkilere geri gideceklerini göstermiş bulunmaktadır.
Bu sebeplerdendir ki, web sitenizde yapılmış herhangi bir hatalı seo çalışmasını uzman kişilerle paylaşmanız ve derhal olması gerektiği gibi düzeltilmesini sağlamanız gerekmektedir. Aksi takdirde, web sitenizin geleceği, arama motorlarında, en azından Google’da pek parlak olmayacaktır.