Google Trends İle Seo Başarınızı Yükseltin

Google Trends İle Seo Başarınızı Yükseltin

Google Trends Nedir?

Geleceği görmek ister miydiniz? Cevapları duyar gibiyiz. Geleceği bilmek ve ona göre hareket edip, ticaretini ona göre şekillendirmeyi kim istemez? Öncelikle böyle bir şeye sahip olsaydınız, rakiplerinizden daha ileride olacağınız kesin değil mi? Onlar, 6 ay sonra, web’de neyin daha çok aranacağını bilmiyorlar. Ama siz bilebilirsiniz. Google Trends ile tüm önceliklere sahip olabilirsiniz ve gelecekte, internette neler olacak, ilk siz bilebilirsiniz.

Dünyanın en büyük arama motoru Google’ın ücretsiz dev hizmetlerinden biri daha, Google Trends. O kadar faydalı bir araç ki, özellikle seo konusunda, kullanıcılara çok yol gösterebilecek ve detaylı bir uygulama. Şimdi gelin, Google Trends, biz kullanıcılar için neler yapıyor, ne gibi özellikleri var ve biz bu aracı ne amaçla kullanabiliriz?

Google Trends İle Seo Başarınızı Yükseltin

Google Trends Ne Amaçla Kullanılır?

Aslında bu aracı sektör ayrımı yapmadan herkesin kullanması ve öğrenmesi gerekli. Önemli olan gelecekte neler olacağını bilmekse, Google Trends bize bunu fazlasıyla sağlıyor.

Trends aracılığı ile yıllar öncesinde bir tarihle, bugün arasında geçen zamanda aradığınız anahtar kelime için ne gelişmeler olmuş öğrenmeniz mümkün. Mesela, merak ettiğiniz anahtar kelimeniz “Klavye”, klavye kelimesini arattığınızda Google arama motorunda hangi tarihlerde daha çok aranmış, hit mi? Bugün ne durumda ve yükselebilir mi? Gibi birçok sorunun cevabını bulmanız mümkün.

Herhangi bir ürüne yatırım yapacak olabilirsiniz. Yarın o ürün için nasıl bir gelecek sizi bekliyor, bundan haberiniz yok değil mi? İşte Google Trends ile en azından, yıllar öncesinden başlayarak, bir ürün veya hizmetin, yarın ne olacağını kestirmek mümkün olabilir. Tabii ki Trends de size bir ürünün yarın ne olacağını kesin bir ifade ile söyleyemez ama yakın bir tahminde bulunmanız için çok detaylı ve güvenilir bir istatistik verir.

Google Trends Nasıl Kullanılır?

Trends’in web sayfasına girdikten sonra yapmanız gereken tek şey, anahtar kelimenizi aratmak. İşte hepsi bu kadar. Bundan sonrasını Google Trends sizin için yapıyor.

Küçük bir örnekle başlayalım. Bir bisiklet satıcısı olduğunuzu düşünelim ve bisiklete gelecekte rağbet olacak mı olmayacak mı bunu bilmek istiyorsunuz. Yatırım yapacaksınız ya da bir şube açacaksınız. Kararsızsınız. İşte Trends uygulaması ile işiniz çok kolay. Güçlü altyapısı ve geriye dönük veri istatistikleri ile size bir fikir sağlayacak.

Bakalım “Bisiklet” anahtar kelimesi ne durumda?

Google Trends de bisiklet anahtar kelimesi sonucu.

Bisiklet sorgusunu yaptığımızda, çok ilginç bir sonuç ile karşılaştık. Bakınız, ülkemizde, pandemi sürecinin başı olan, Şubat-Mart aylarından sonra, Google arama motorunda, bisiklet araması artışa geçiyor. Haziran ayına geldiğimizde istatistik pik yapıyor. Sonrasında ise yavaş yavaş yine eski arama hacmine dönmeye başlıyor. Gördüğünüz gibi, Covid-19 pandemi sürecinde, insanlar haliyle bisiklet arayışına girmiş ve arama motorundan bisiklet sorgusu yapmıştır.

Tabii ki bu gelecek açısından mükemmel bir veri olmayabilir. Fakat size şimdi geleceği daha net görebileceğiniz bir bisiklet istatistiği daha vereceğiz. Bu istatistik tam 16 yıllık. Evet yanlış durmadınız, 2004-2020 seneleri arasındaki, bisiklet kelimesinin Google arama motorundaki istatistiği şu şekilde;

Google Trends 16 yıllık bisiklet anahtar kelimesi istatistikleri

Gördüğünüz gibi, 2004 yılından bu yana, bisiklet araması, her yıl biraz daha artmış ve artarak devam etmiş. Pandemi sürecinde bu rakamlar aşırı artsa da, pandeminin devamında rakamlar eski yükselir orana geri dönmüş.

Bu İstatistiklerden Ne Çıkarmalıyız?

Gördüğünüz üzere, bisiklet, her yıl biraz daha ilgi görmüş. Bu ilgi artarak devam etmiş ve asla düşüş yaşamamış. Bu bize, bisikletin ve bisiklet kullanımının her gün artacağını ve internette daha trend olacağını gösterebilir. Yani bisiklete yapılacak yatırımların, gelecekte yatırım yapacak firmaya zarar vereceği bu istatistiklere göre pek mümkün görünmüyor.

Şimdi bambaşka bir sektöre gidelim ve Google Trends’in gerçekten verilerinin doğru olup olmadığını görelim. Mesela, bisikletin son yıllarda çok kullanılan bir araç olduğunu biliyoruz. Peki önceden çok kullanılan ve şimdi modası geçmiş veya kullanımı durmuş bir ürüne bakalım.

İkinci sorgumuz “Cd Çalar” olarak belirledik. Biliyorsunuz, Cd ile müzik dinleme, 2000’li yılların başında oldukça popülerdi ve yerini giderek Mp3’lere bıraktı ve sonra hayatımızdan tamamen çıktı.

Bir müzik mağazanız var ve ucuz Cd Çalar teklifi geldi. Çok yüksek sayılı ve kaliteli bir marka olduğunu varsayalım. Aşağıdaki istatistiğe bakarsak, Cd Çalar almanızın size gelecekte hiçbir kazanç sağlamayacağını görebilirsiniz.

Google Trends Cd Çalar istatistikleri

Gördüğünüz üzere, 2004 yılında pik yapan Cd Çalar, günümüzde neredeyse hiç aranmayan bir ürün haline gelmiş.

İşte Google Trends’in gücü bu. Burada verdiğimiz örnekler tamamen kurgu olduğundan ve Trends’in nasıl bir algoritmaya sahip olduğunu anlatabilmek amacı ile iki uç örnek ile yola çıktık. İstatistik hatlarının en belirgin olduğu bu iki örnekle, Google Trends için, yatırım veya reklam ya da seo üzerine çalışmalar yapılabilir ve bu çalışmalar çok sağlam zeminlere oturtulabilir.

Google Trends ve Seo İlişkisi

Arama motorlarında başarılı olmanın tek yolu, seo (Arama Motoru Optimizasyonu) yapmak. Seo yaparken de, mevcut hit kelimelerin üzerinden çalışma yapıyoruz değil mi? Gelecekte çok aranacak bir kelime veya ürün ya da hizmet hakkında önceden bilginiz olsaydı? O kelimelere çalışır, gelecekte herkesten önce başarıyı yakalamak isterdiniz değil mi?

İşte Google Trends size bunu sağlayabilecek çok güçlü bir araç. 2004 yılından, 2020 yılına kadar trendi artmış ürün veya hizmetler kesin var ve sizin sektörünüzde de mevcut. Zira internette sınır yok.

Bisiklet örneğindeki gibi, trend bir ürün yakaladığınızda ve istatistiklerin devamlı yukarı yönlü olduğunu gördüğünüzde, yapmanız gereken şey çok basit. Web site veya e-ticaret sitenizin gidişatını bu yönlü değiştirmek. Ya da mevcut yükselişte olan anahtar kelime için özel seo çalışması yapmak.

Google Trends’in sizin için faydaları bu kadar mı? Elbette değil.

Örneğin, sektörünüzde çok zorlu bir ürün için seo çalışması yapıyorsunuz. Fakat bu ürün ve anahtar kelimesi o kadar trend ki, o kadar çok aranıyor veya çok fazla kullanılıyor ki, ilk sayfalarda olmanız kısa vade de imkansız gibi. Trends üzerinden bu kelimeyi kontrol ettiniz mi?

Aslında o kelimede ilk sayfada olmak hayallerinizi süslüyor ve web siteniz o kelime de ilk sayfaya geldiğinde çok para kazanacağınızı düşünüyorsunuz. Yanılıyor olabilir misiniz?

Yukarıdaki Cd Çalar örneğinin tam tersini düşünün. Bugün trend ama yakın gelecekte, asla aranmayacak bir kelime. Ya da bir ürün. Neden boşa yatırım yapasınız. İşte seo ile Google Trends ilişkisi tam da burada başlıyor. Seo uzun soluklu çalışmalar silsilesidir. Zaten seo çalışmalarına kısa vadeli bakarsanız, başarılı olmanız mümkün değildir. Uzun vadeli çalışmalarda da en büyük yardımcınız Google Trends olmalı ve para, emek, zaman harcayacağınız ürün veya hizmet hakkındaki kelimeleri detaylı şekilde analiz etmelisiniz.

Bugün faydasını görmeyeceksiniz belki ama gelecekte, Google Trends ile çalışmanızın meyvesini yemeye başlayacaksınız.

Google Trends İle Karşılaştırmalar Yapın

İki ürünün yıllar içindeki aranma durumu ilginizi çeker miydi?

Mükemmel bir deneyim. Bu sayede, yatırım yapacağınız iki ürünü karşılaştırabilir ve çok çok basit bir tablo ile veriyi alabilirsiniz. Trends’in güçlü altyapısı ile bunu yapmanız saniyeler alacak. Sizin için örnek bir karşılaştırma yaptık. Bisiklet ve Otomobil anahtar kelimelerini karşılaştırdık. Sonuç gerçekten çok ilgi çekici. Bu tabloya göre, yatırım yapılacak en iyi araç bisiklet gibi görünüyor.

Google Trends’e göre bisiklet ve otomobil kelimelerinin karşılaştırması bu şekilde. Yani 16 yıllık süreç içerisinde, bisiklet aramaları daha trend bir hal alırken, otomobil aramaları gün geçtikçe düşmeye başlamış.

Hayatımızdaki iki ulaşım aracının karşılaştırmasını gördünüz. Tabi bu sadece masum bir örnekti. Bunu tahmin etmek de kolay aslında değil mi? Artan nüfuslar, şehirleşme ve araç sayısı, yaşamlarımızı çekilmez bir hale getiriyor. Haliyle çözümü bisiklet kullanmakta bulabiliyoruz. İşte Google Trends ile bu kadar güçlü ce önemli bir karşılaştırmayı yapmanız oldukça basit. Tabi bunlarla kalmıyor. Konum seçebiliyorsunuz. Türkiye üzerinde araştırma yapıyorsanız, il il raporlar alabiliyorsunuz. Benzer anahtar kelimelere çalışabiliyorsunuz. Ya da az benzerlere. Trends’de özellik çok fazla. Kullanmanız için sizi bekliyor.

Örneğin aşağıdaki görselde, Bisikletin en çok Kırıkkale ilimizde trend olduğunu görebiliriz. Burada 81 il için rapor almanız mümkün.

Google Trends ile bölge bölge karşılaştırma yapabilirsiniz. Örneğin bu tabloda, Türkiye’nin Kırklareli ilinin bisiklet ve otomobil trendini görmeniz mümkün.

Netice Olarak

Google Trends, arkasındaki yılların verisine sahip Google altyapısını kullanan, mükemmel ve ücretsiz bir araçtır. Size ve web sitenize herhangi bir yükü yoktur, hatta getirileri vardır. Bu aracı kullanmalı ve sektörünüzle alakalı tüm gelişmeleri ya da geleceği takipte kalmalısınız. Firmanızı, stratejinizi ve e-ticaret sitenizi güncel tutmanın, ihtiyacı göre hazırlayabilmenin ve geleceğe iyi hazırlanmanın yolu Trends’den geçiyor.

Bu aracı kullanmayı öğrendiğiniz takdirde, detaylı veriler ile firmanıza para bile kazandırmanız mümkündür. Tabi sektörünüzdeki olağan dışı dalgalanmaları saymazsak.

Yorum Yap
0 Yorum yapan