İnternet Reklamı Nedir?
Arama motorları, sosyal medya siteleri ve tüm internette yayın yapan ve de reklam alan web sitelerinde, belli bir ücret karşılığında yapılan tanıtımların bütünüdür. İnternet reklamı, belli dönemlerde yapılabileceği gibi, devamlı da yapılabilir. Bu tamamen işletmelerin bütçesi ve stratejileri ile alakalıdır.
İnternet reklamları çoğunlukla bir web sitesi merkeze alınarak yapılır. Zira internette var olabilmek için her işletmenin kendine ait bir web sitesi ya da online satış sitesi (e-ticaret sitesi) olmalıdır.
Tabi aksi durumlar yani kişisel olan internet reklamlarında böyle bir mecburiyet yoktur. Kişisel internet reklamları için çoğu durumda, sosyal medya hesapları yetebilmektedir.
İnternet reklamı, başlı başına bir alandır. Bu çalışmayı yapan kuruluşlar vardır ve belli ücretler karşılığında, müşterileri için reklam kampanyaları oluştururlar. YcrSOFT olarak firmamız da reklam kampanyaları konusunda müşterilerine destek olmaktadır. İnternet reklamı hizmetlerimiz için ücretli reklamlar ile ilgili sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
İnternet Reklamı Nasıl Yapılır?
İnternette reklam yayınlayabilmek için reklam verilebilen web sitelerinde öncelikle hesap açmanız gerekir. Örneğin en büyük reklam araçlarından biri olan Google Adwords’de reklam kampanyası oluşturabilmek için bir Gmail adresinizin olması yeterlidir.
Fakat bu araçlar çok detaylı ve gelişmiş olduklarından, reklam kampanyalarında başarı için oldukça fazla eğitim almak ve tecrübe gerektirir. Eğer bu gibi bir geçmişiniz yok ise web siteniz için reklam verme konusunda bir kez daha düşünmenizi tavsiye ederiz. Zira tecrübe ve bilgi eksikliklerinde, bu gibi reklam araçları, işletmelere yüksek tutarlarda zararlara sebep olabilir.
Aynı şekilde sosyal medya sitelerinde de reklam verebilmeniz mümkündür. Sosyal medya sitelerindeki reklam oluşturma panelleri, arama motoru reklam oluşturma panellerinden biraz daha basit olduğundan, birkaç saatlik eğitimle, bu sitelerde reklam vermeye başlayabilirsiniz.
Tabi her sektörün kendine göre bir kitlesi var ve bu kitleleri iyi bilmek, yaşlarının ortalama kaç olduğu ve ilgi alanlarının ne olduğu gibi konulara da hakim olmak gerekir.
İnternet reklamı oluşturmadan önce mükemmel bir sebebiniz olmalı. Eğer reklam verme sebebiniz gerçekten ilgi çekici değilse, ödediğiniz yüksek tutarlı reklam ücretleri yanınıza kar kalacaktır. Çünkü reklam vermek her zaman için kesin satış veya kazanç demek değildir.
Eğer bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapan işletmeyseniz, web sitenizde yapmanız gereken onlarca maddeden oluşabilecek bir liste var ve bunları yapmadan reklamlara çıkmakta size büyük parasal bedeller ödetebilir.
Şimdi maddeler halinde, bir web sitesi internet reklamları için ne yapmalı, nazır hazırlanmalı, gelin bunlara değinelim.
1-Web Siteniz Hızlı Olmalı
İnternet reklamı verdiğiniz web siteniz ister kurumsal bir web sitesi isterse de e-ticaret sitesi olsun. Kullanıcılar artık internet deneyimlerinde hız istiyorlar ve yavaş web sitelerine girme oranı çok düşük. İlk saniyelerde web sitesinden yanıt alamayan kullanıcılar, ya web sitesine girmekten vazgeçiyor ya da tarayıcıyı komple kapatıyor.
Bu sebepler bile internette başarılı olmanın birinci maddesinin hız olduğunu gösteriyor bize.
Açılış sayfanız, özellikle internet reklamlarında açılmasını istediğiniz sayfalarınızın çok hızlı olması gerekiyor. İnternet reklamları daha çok, zamanı kısıtlı kullanıcıların tercih etmiş oldukları bir seçimdir. İnternet reklamı ile gelen kullanıcılar çoğunlukla fiyat karşılaştırması veya ürün kalite izlemesi gibi değerlendirmeler yapmayabilirler. Zira amaçlı tamamen hızlı olmaktır. Bu hızı açılış sayfasında vermenizin de bazı yolları var. Eğer hız sorunlarınızın kökeninde hosting problemleri varsa, aslında sorununuzun çözümü çok basit olabilir. Örneğin, e-ticaret hosting de neden olmaz konulu bu makalemizi okuyabilir, konu hakkında daha çok bilgi edinebilirsiniz.
2-İçerikleriniz Reklam İle Uyumlu Mu?
İnternet reklamı verdiğiniz web sitenizin, reklam açılış sayfası gerçekten reklamlarınız ile alakalı mı? İçerikler, görseller, açıklamalar gerekirse fiyat. Tüm bu kontroller yapılmalı. Zira reklamda olan ve web sitenizde olmayan herhangi bir konu veya detay, müşterilerinizin web sitenizi anlık olarak terk etmesine sebep olabilir.
Kampanyalarınızda öne çıkardığınız ürünlerin, reklama çıktıklarında diğerlerinden ve hatta rakip sitelerdeki fiyatlardan daha uygun olduğuna dikkat etmelisiniz. Amaçsız bir reklamdan kim, neden ürün satın alsın?
Özellikle e-ticaret müşterisi seçicidir ve fiyat konusunda çok inceleme yapar. Fiyat konusunda, reklamdaki ürünleriniz ne durumda? Kontrol etmelisiniz.
3-Basit Bir Web Tasarım
İnternet reklamı vereceğiniz web sitenizin tasarımı sade ve tüm cihazlarda kullanılabilir yani responsive web tasarım olmalıdır. Çünkü web sitenize gelecek olan ziyaretçilerin her cihazdan gelmesi mümkündür.
Sade web tasarımlar her zaman daha hızlı ve kullanışlıdır. İçerisinde çok fazla renk olmayan, göz yormayan ve kullanımı basit web siteleri, gösterişe önem vermiş diğer web sitelerinden daha çok kullanıcı dostudur. Sizin açınızdan güzel gibi görünen bir web site, kullanıcılar açısından beğenilmeyebilir. Bu sebepten, web tasarım konusunda kullanıcı deneyimini gözetmek çok önemlidir.
4-Web Sitenizi Devamlı Denetleyin
Reklamlar sırasında web sitenizde takılmalar, donmalar olabilir. Bu sorunlar genellikle paylaşımlı hosting kullanan web sitelerinde yaşanmaktadır. Bu gibi sorunlarla karşılaşmamak için en iyi çözüm Vds Sunucu Kiralama olmaktadır.
Web siteniz veya e-ticaret sitenizin güçlü bir sunucu altyapısı ile çalışması hem hızını optimize eder, hem de aralıklarla oluşan takılmaların önüne geçer.
Tüm bunlarla birlikte, özellikle e-ticaret sitelerinde sepet sayfaları, ödeme sayfaları gibi müşteri için kritik sayfaların kontrolleri devamlı yapılmalıdır. Zira tam ödeme yapılırken sayfada herhangi bir hata oluşması, alışverişin baltalanmasına neden olabilir.
5-Web Sitenizde Canlı Destek Bulundurun
Web sitenizde bir canlı destek yazılımı ile anlık satış desteği vermeniz, müşterilerinize güven verir. Çoğu müşteri bu bölümü kullanmaz bile. Ama orada bir müşteri temsilcisinin onu beklediğini bilmesi, güven verir ve bu tam da sizin ihtiyacınız olan husus.
Canlı destek bölümleri ile satışların kolaylaşması da mümkündür. Müşterilerin ürün ile alakalı kafalarına bir sorun takıldığında, size soruyor olabilmeleri, satışın artmasına neden olur. Bu sayede internet reklamı vasıtası ile gelen kullanıcıların alışveriş yapmadan web sitenizden ayrılmalarına engel olursunuz. Dolayısıyla da, internet reklamı için harcadığınız paranın bir kısmını canlı destek yazılımı ile kurtarmış olursunuz.
6-Ziyaretçi İstatistiği Tutmalısınız
Ziyaretçi istatistiği her web sitesinin tutması gereken bir istatistik türüdür. Fakat internet reklamları esnasında bu istatistiğin tutulması daha elzemdir. Zira hangi illerden web sitenize girilmekte ve hangi illerde girilmemekte gibi onlarca hatta yüzlerce detaya hakim olabilirsiniz.
Bu detaylar ilk başta çok gereksiz gibi gelebilir. Fakat hepsi, internet reklamı yapılandırmanızda büyük rol oynarlar. İnternet reklamlarınızı yapılandırırken, gelen ziyaretçilerin özelliklerine göre değişiklikler yapıp, gelen gereksiz ziyaretleri engelleyebilirsiniz. Böylelikle fazla reklam ücretleri de ödememiş olursunuz.
7-Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanın
Web sitenizde en fazla geçen anahtar kelimelerden bir liste hazırlamak ve bunları, Google Adwords anahtar kelime planlayıcı da planlamak harika bir çalışma olabilir. Anahtar kelimeler internetin en önemli araçlarıdır ve her web sitesi sahibi, kendi sektöründeki anahtar kelimelere hakim olmak zorundadır. Eğer bu hakimiyet yok ise reklamlarına ödenen büyük miktarlardaki ücretlerde boşa gidebilir.
Doğru yapılandırılmış bir reklam kampanyası için doğru anahtar kelimelere ihtiyacınız var. Eğer bunu yapabilecek bilgi ve tecrübeye sahip değilseniz, dijital pazarlama uzmanlarından konu ile alakalı destek almanızı öneririz.
İnternet Reklamı Seo Performansınız Artırabilir
İnternet reklamlarının direkt olarak web sitelerin seo performansı üzerine bir etkisi yoktur. Ancak şöyle bir detay var ki bu unutulmamalı. İnternet reklamları ile ister istemez yüksek trafikler elde edersiniz. Hatta reklam verdiğiniz ülkenin farklı şehirlerinden, farklı cinsiyetlerde ve yaşlarda insanlar web sitenizi ziyaret ederler. Sitenizde belli oturum süreleri oluşur. Bazıları alışveriş yapar bazıları yapmaz ama tüm bu hareketlenme, arama motorlarının gözünden asla kaçmaz.
Hatta web site veya e-ticaret sitenize üye olan kullanıcıları bile görebilen arama motorları açısından, seo performansında tüm bu gelişmeler oldukça önemlidir.
Tabi bunlarla birlikte web sitenizin kullanıcı deneyimi de çok önemlidir. Kullanıcıların web sitenizde geçirdikleri süreyi artırabilen bir web tasarım ve kullanıcı deneyimine sahipseniz, o zaman işler daha da iyi gidecek diyebiliriz.
İnternet Reklamı Esnasında Kolay Ulaşılabilir Olun
Kullanıcılar bir web sitesine girdiklerinde önce güvenmeye çalışırlar. Hatta bu bir e-ticaret sitesi ise ileride muhattap olabilecekleri bir telefon numarası, e-posta gibi bilgileri ararlar. Bu süreçlerde, devamlı kullandığınız, olabiliyorsa sabit bir hat ve santral özelliği bulunan bir telefon numarası, web sitenizin üst ve alt bölümlerinde görünür bir şekilde bulunmalıdır.
Ayrıca WhatsApp destek hattı oluşturmanız da bu süreçte siz büyük fayda sağlayacaktır.
Tüm bunlarla birlikte, iletişim sayfanızda da bir detaylı müşteri formu bulundurmanız önemlidir. Bu form anlık olarak size e-posta atabilen düzeyde gelişmiş bir form olmalıdır. Gelen iletilere ne kadar hızlı cevap verilirse, müşteriler açısından güven düzeyi o kadar yüksek olacaktır.
İnternet Reklamı İle Artacak Talep
İnternet reklamı ile web sitenize anlık olarak onlarca hatta yüzlerce ziyaretçi getirmeniz mümkün. Sonuç olarak ücreti ödediğiniz takdirde, arama motorlarından bu trafiği sağlamak artık çok basit.
Fakat bu süreçte önemli olan, gelecek bu ziyaretler esnasında alınacak geri bildirimler, siparişler veya hizmet taleplerinin karşılanabilir olması. Bu sebepten, bir reklam kampanyasına başlanmadan önce yol haritası çizilmeli. Gelecek olan yüksek ziyaretçi sayısına nasıl cevap verileceği hesaplanmalı ve ona göre arka planda bir düzen kurulmalıdır.
Örneğin bir e-ticaret siteniz olabilir ve ekibiniz ile günlük ancak 50 ürün kargolaması yapıyor olabilirsiniz. Bu standartların üzerine çıkmak sizi sıkıştırabilirse, reklam kampanyanızı da bu standartları göz önünde bulundurarak yapmanız önemlidir. Eğer yapmazsanız, aşırı gelen iş yükü altında ezilebilir ve sattığınız ürünlerin teslimatlarını geciktirebilir hatta yaşanan bu aksamalar, içinden çıkılmaz karışıklıklara neden olabilir.
İndirimli bir veya birden fazla ürün satacaksanız ve bunu süper fiyat gibi bir şekilde reklamlarla duyuracaksanız, bu ürünlerin kargo paketlemesini önceden yapıp hazır hale getirebilir ve satış esnasında yaşanacak iş yüklerinden kurtulabilirsiniz.
Netice Olarak
İnternet reklamı, verileceği tarih belli ise önceden hazırlık yapılmalı ve web site ona göre düzenlenmelidir. Reklam dahilinde olan ürün veya sayfalar, en hızlı şekilde optimize edilmeli ve gelen ziyaretçiler için hazırlanmalıdır.
İnternette reklam vermek birkaç adımdan oluşan basit bir çalışma gibi görünse de, başarılı bir internet reklamı vermek için çok çalışmak önemlidir. Başarılı internet reklamları, en az ücretle en çok para kazandıran internet reklamlarıdır.
Bu makalede size detayları ile bir internet reklamına başlamadan önce web sitenizde ne gibi özelliklere dikkat etmeniz gerekiyor, detaylıca anlatmaya çalıştık. Fakat unutmayın ki bu düzenlemeler web siteleri, sektörleri ve hatta kullanıcılara göre değişkenlik de gösterebilir.
İnternet reklamlarında başarılı olabilmek için, reklam vereceğiniz sitelerin, yönetici panellerini iyi öğrenmelisiniz.
İnternet reklamı hakkında destek almak için YcrSOFT müşteri hizmetleri ile görüşebilir, profesyonel reklam hizmeti alabilirsiniz.