Öne Çıkan Snippet Nedir? Nasıl Snippet Kazanılır?

Öne Çıkan Snippet Nedir? Nasıl Snippet Kazanılır?

Öne Çıkan Snippet

Teknoloji alanında, Google’ın bitmek bilmeyen yeniliklerinden bir tanesi ile daha karşınızdayız. Öne çıkan snippet konusunda uzun zamandır takip ettiğimiz bir Google özelliğiydi ama önemi o kadar arttı ki, hakkında yazmak ve kullanıcılarımızı, öne çıkan snippet’lar hakkında bilgilendirmek istedik.

Öncelikle makalemiz uzun ve çok detaylı olacak. Öne çıkan snippet’ların ne olduğundan ve onları nasıl kazanabileceğimiz hakkında uzun uzun detaylar vereceğiz. En önemlisi de, snippet’lar ile artan web site trafiklerinden bahsedeceğiz. Öncelikle Google öne çıkan snippet nedir, buna bakalım.

Öne Çıkan Snippet Nedir? Nasıl Snippet Kazanılır?

Öne Çıkan Snippet Nedir?

Google arama motorundan yapılan herhangi bir aramanın sonucuna bağlı olarak, sonucu veren web sitesindeki en alakalı satır veya paragrafın, Google tarafından alınması ve Serp (arama motoru sonuç sayfası)  üzerinde ilk sırada göstermesidir.

Bir öne çıkan snippet örneği;

Bir öne çıkan snippet örneği.

Öne Çıkan Snippet’ların Önemi

Öne çıkan snippet’lar, Google arama sonuçlarının en üstüne yerleştirilir. Bu sayede, kullanıcılar ekranın neredeyse yarısında sizin web sitenizin sayfa sonucunu görürler. Bu oran, özellikle mobil cihazlarda daha fazladır.

Mobil cihazda öne çıkan snippet örneği;

Bir mobil öne çıkan snippet örneği.

Gördüğünüz gibi, mobil cihazlarda alınan sonuç böyle. Sayfanın yarısından fazlası, ilgili web sitesinin, ilgili paragrafı ve sayfasından ibaret.

Google öne çıkan snippet’lar mükemmel bir trafik kaynağıdır. Bu trafik kaynağı aynı zamanda işletmenizin ve dolayısıyla web sitenizin, Google’da ki popülerliğini artırır.

Öne Çıkan Snippet’ların Yararları

Google snippetlar ile web siteniz birçok fayda görebilir. Bunlardan ilki, kullanıcılarınızın, öne çıkan snippet’a tıkladıktan sonra, web siteniz içerisinde ne yaptığı?

Yani snippet aracılığı ile gelen kullanıcılarınızın, sitenizdeki tüm ekstra davranışlarınızı ölçebilir ve sonuç olarak, web sitenizi bu istatistiklere göre şekillendirebilir ve hatta geliştirebilirsiniz. Bu istatistiklere, Google Analytics üzerinden ulaşmanız ve detaylı şekilde test etmeniz mümkündür.

Öne çıkan snippet’ların bir diğer faydası ise web sitenizin popülerlik kazanma olasılığıdır. Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmış, kullanıcıların sorularını cevaplamış ve hatta bu soruları uzun ve detaylı bir yazı ile web sitenizde paylaşmışsınızdır. Kullanıcılar, bu tip kaliteli içerikleri çok sever ve haliyle, bu tip içeriklerin olduğu web siteleri ile devamlı karşılaşırlarsa, güven artar. Böyle bir durumda, yüzlerce öne çıkan snippet’a sahip olan bir e-ticaret siteniz olduğunu düşünün. Çok yararlı olurdu değil mi?

Öne çıkan snippet’ların bir diğer yararı ise bağlı bulundukları sayfa ve dolayısıyla web sitesine trafik sağlamalarıdır. Eğer öne çıkan snippet içerisindeki paragraf veya cümle kaliteli ve ilgi çekici ise yararı iki kat daha artacaktır.

Trafik artışı da, web sitenizin sayfalarının, tıklama ortalamasını yükseltecektir.

Zincirleme bir reaksiyona benziyor değil mi? Bitmedi.

Tüm bunların sonucunda da web siteniz, Google seo performansını da aynı zamanda geliştirmiş olacaktır.

Kısacası öne çıkan snippet’lar doğru kullanıldıklarında mükemmel birer silahtırlar.

Öne Çıkan Snippet’ların Konumu

Öne çıkan snippet’ların amacı, kullanıcıların sorularını hızlı şekilde cevaplamaktır. Google algoritması bunu mükemmele yakın bir şekilde yapar ve en kaliteli olan cevabı, kullanıcılara serp’in ilk sırasında gösterir. Ne kadar mükemmel bir yapay zeka değil mi?

Yani kullanıcının sorusu, sizin ilgili yazınızdaki herhangi bir başlık altında cevaplanmışta olabilir. Google bu yanıtları da alır ve öne çıkan snippet olarak kullanıcılara serp üzerinde verir.

SemRush’a göre, öne çıkan snippet’lerin %99’luk kısmı sayfanın ilk başında görüntülenmektedir. İkinci sırada olma şansları ise sadece %0,7’dir.

Öne çıkan snippet’lar tamamen organik arama sonuçlarıdır ve reklamlardan da önde çıkarlar. Çünkü snippet’lar bir sorunun yanıtıdır. Bu özelliği ile de snippet’lar oldukça etkilidir.

Öne Çıkan Snippet Tipleri

4 farklı snippet tipi var ve bu snippet’ların hepsi kendi alanlarında çok etkili. Ama içlerinden sadece bir tanesi Google tarafından en fazla şekilde kullanılıyor.

Paragraf snippet’ları ile Google, ilgili makaledeki ilgili bölümün 42 kelimelik bölümünü almaktadır. Bu bize aslında, içeriklerimizdeki en can alıcı noktaların, ne kadar uzunlukta olmasını söyleyen önemli bir bilgidir. Örneğin, kullanıcı bir sorgu yaptığında, öne çıkan snippet ile web sitenizdeki yanıtın alınabilmesi için, yanıt olarak alınacak paragrafın kararında bir uzunlukta olması çok önemlidir.

Google, listeler de, yaklaşık 6 maddeye kadar bilgi gösterebiliyor. Yani bu şu demek oluyor; içerikleriniz içerisinde geçirdiğiniz listelerdeki ilk 6 madde çok önemli. Bu maddeler, eğer öne çıkan snippet ile gösterilirse, kaliteli olması sonucunda, kullanıcıların sitenize gelmesi ihtimali artmaktadır.

Tablolar, içeriklerimizin süsüdür. İçeriklerimizde tabloların içerisinde geçen her madde, kullanıcılara bilgi sağlar. İşte Google’da bu önemli kesitleri öne çıkan snippet’lar ile Serp’de ilk sırada gösterir.

Öne çıkan snippet’lar da ise videolar da gösterilmektedir. İçeriklerinizdeki videoların ilgili kısmı, Google tarafından alınmakta ve sorgulara yanıt olarak kullanıcılara sunulmaktadır. Videolarda da Google, yaklaşık 6 dakika 35 saniye olarak kullanıcılara gösterilmektedir.

Öne Çıkan Snippet’ların Sektörel Dağılımları

Öne çıkan snippet’ların en yaygın olduğu sektörler, aslında internette en yaygın şekilde iş yapan sektörler aynı zamanda. Başı çeken sektörler şu şekilde;

  • Seyahat
  • Bilgisayar & Elektronik
  • Sanat & Eğlence
  • Bilim

Google aramalarda en çok öne çıkan snippet’a sahip olan seyahat sektörü %62 ile bu konuda başı çekiyor.

Aslında tüm web site yöneticilerinin bu istatistiklerden şunu anlaması gerekir;

Her sektörün rekabeti kendinedir ve internet hala herkes için çalışılabilir, proje üretilebilir ve başarılı olunabilir bir yerdir.

Bu kadar fazla sektör olmasına rağmen ve devasa paylaşımlar yapılmasına rağmen, öne çıkan snippet’lar konusunda birçok sektörün çok çok eksik olduğu istatistikler ile sabitlenmiş. Yani hala bir açık var ve bu açığı dolduranlar, web site ziyaretlerini artırabilir, dolayısıyla satışlarını yükseltebilirler.

Öne Çıkan Snippet’lerin Özellikleri

Snippet’lar, kullanıcılara bir sorgu sonucunda gösterilmekte. Google algoritmaları, bu sorguyu aldıkları an da, ilgili yanıtı saliseler içerisinde bularak kullanıcılara sunuyor. Fakat burada önemli olan, kullanıcıların, arama motorundaki sorgularına ekledikleri kelimeler. “Neden” – “Nedir” gibi takılar ile yapılan sorgularda öne çıkan snippet’ların kullanıcıya gösterilmesi oranı çok fazla. Bu oran %77.6 ki bu oran, “nedir-nasıl” sözcüklerinin geçtiği her kelime dizgisini kapsamakta.

Yani kullanıcılarınızın sorularını yanıtlıyor gibi konu başlıkları ve alt paragraflar oluşturmanız, öne çıkan snippet’lar açısından, web sitenizin daima önde olmasını sağlayacaktır.

İçeriklerinizde soru sormalı ve bu soruları yine o soru altında cevaplamalısınız. Sorular konu başlığı, cevabı ise konu başlığı altındaki paragraf olmalıdır. Tabi burada paragrafın, yüzlerce kelime olması ve anlamı karıştırması, öne çıkan snippet açısından kötü bir deneyim olacaktır. Bu yüzden, yukarıda da bahsettiğimiz gibi, öne çıkan snippet’ların oluşabilmesi için, yanıt verdiğiniz şey neyse, 42 kelimeye kadar on u en net şekilde anlatmalısınız.

Bunu tüm içeriklerinizde yapmayı başardığınızda, aslında içerikleriniz ile kullanıcılara cevap vermiş oluyor ve otomatik olarak öne çıkan snippet’lar ile web siteniz Serp’in ilk sırasında gösterilmiş oluyor. Çok çarpıcı ve güzel çalışmalar. Sonuçları ise bol trafik ve popülerlik.

Öne çıkan snippet’ların bir diğer özelliği de, alınan paragraf, liste, tablo veya video’nun 3 yıldan eski olmamasıdır. Burada da karşımıza çıkan Google’ın en büyük takıntısı olan güncelliğin önemini bir kez daha görmüş oluyoruz.

Yani düzgün oluşturulmuş ve kullanıcılara yanıt verme potansiyeline sahip, oluşturulma tarihi 3 yılı geçmeyen tüm içerikler, başarılı birer öne çıkan snippet olabilir.

Öne Çıkan Snippet’lar Hangi İçeriklerden Alınıyor?

Aslında konunun en önemli yeri burası. Google, bir öne çıkan snippet için, içerikte nelere bakıyor ve neleri baz alıyor?

  • Öncelikle snippet oluşturulacak sayfaların “https” güvenlik protokolüne (ssl) sahip olmaları gerekiyor. Öne çıkan snippet’ların kullanımı, Google tarafından seçiliyor ve Google bu işte çok hassas. Snippet’ların tamamını incelediğimizde, Google %98 oranında “https” ssl sertifikalı web sitelerini seçiyor. Yani kısacası, ssl sertifikası olmayan web siteleri, özellikle snippet konusunda çok şanslı diyemeyiz.
  • Google, 1100 kelime ve üstü içeriklerden öne çıkan snippet almayı seçiyor. Bu da dikkat edilmesi gereken bir diğer konu. Örneğin web sitenizde herhangi bir konu hakkında yararlı içerikler ürettiğinizi düşünüyorsunuz ve makaleleriniz ile kullanıcıların sorularını yanıtlıyorsunuz. Bu içerikleri konu başlıklarına bölerek daha detaylı şekilde oluşturmanız, web sitenizin hem trafiği hem de popülerliği açısından çok önemlidir. Fakat bir diğer pozitif nokta da öne çıkan snippet’lar ile gösterilme imkanınız da doğar.
  • Öne çıkan snippet’ların %66’sı ise kaliteli bir omurgaya oturtulmuş yazılar içerisinden seçilmektedir. Yazılarınızda her zaman bir senaryo olmalıdır. İlk konu başlığından, son konu başlığına kadar bir kurgu yapmalısınız ve bu kurgu, kullanıcıları yazının sonuna kadar götürmelidir.
  • Öne çıkan snippet’ların bir diğer özelliği de, snippet alınan yazıdaki başlık sayısıdır. En çok snippet alınan yazıların başlık sayısı 14 ve üstüdür. Burada da karşımıza, detaylı ve konu başlıkları zengin olan yazılar çıkıyor.
  • En çok seçilen öne çıkan snippet’lar için bir diğer dikkat edilen özellik ise resim sayısı. Snippet alınan içeriklerin çoğunda 8 ve üstü resim olduğu görülmüş. Özellikle eğitim blogları veya seyahat bloglarının neden çok fazla snippet aldıklarını da buradan görmüş oluyoruz.

İkili Öne Çıkan Snippet

Kullanıcıların, Google arama motorunda yapmış oldukları sorguya sonuç olarak, bazı durumlarda birden fazla snippet’da getirilebilir. Bunlar, biri herhangi bir içerik içerisinden alınmış paragraf ile başka bir içerikten alınmış liste veya tablo olabilir. Her iki durumda da, kaliteli içeriğe sahip web siteleri gözetilir ve öne çıkarılır.

Anahtar Kelime Bazlı, Sektörel Öne Çıkan Snippet

Her sektörün kendine göre bir içerik oluşturma şekli var ve bu tamamen, snippet’ları da etkilemiş durumda. Mesela seyahat sektöründeki içeriklerin %62’si snippet olarak kullanılabilirken, emlak sektöründe snippet kullanımı birden %11’e kadar geriliyor.

Bildiğiniz üzere emlak sektörü daha çok ilan bazlı çalışan ve içerik üretilmeyen bir sektör. Fakat seyahat sektöründe, yabancı yerlerin tanıtımı, coğrafi anlatımlar ve yanıtlar olması sebebi ile öne çıkan snippet’lar konusunda seyahat sektörü daha aktif.

Anahtar kelime ve anahtar kelimelerin en fazla snippet’a dönüştürüldüğü sektör olan seyahat sektöründe öne çıkan snippet başarısı bize şunu gösteriyor;

Kaliteli, kullanıcıların sorularına yanıt veren, tanıtan, bilgi dolu içerikler, Google tarafından her zaman öne çıkan snippet’lar için kullanılmaktadır. Tabi unutmamamız gereken bir detay var ki o da içeriklerdeki görsellerin sayısı ve kaliteleridir. Seyahat sektörü çok fazla görsel içeren paylaşımlar yapmakta ve bu snippet açısından fayda sağlamaktadır.

Wikipedia Öne Çıkan Snippet Konusunda Lider

Dünyanın en büyük özgür ansiklopedisi olan Wikipedia, öne çıkan snippet konusunda lider konumda.

Sağlıktan, bilime, sanattan, teknolojiye her alanda içerik barındıran Wikipedia, bu kadar büyük olmasına rağmen, snippet konusunda ulaşılamaz değil.

İçerik üretmenin ve büyümenin, internet ortamında asla sınırı yok ve web sitenizi kaliteli, özgün ve bilgi veren içeriklerle doldurduğunuz sürece, başarılı olmanız zor değil.

Wikipedia’nın, snippet’lar konusundaki başarısı bize Wikipedia’nın aslında ne kadar kaliteli bir içerik ürettiğini de göstermiş oluyor ve örnek almamız gerektiğini görüyoruz.

Öne Çıkan Snippet Nasıl Kazanılır?

Tabii ki kaliteli içerik ve özgün yazılar, snippet kazanma noktasında çok önemli. Fakat bazı detaylar daha var ki bunlar da göz önünde bulundurulmalı.

Örneğin, öne çıkan snippet’ların kullanımında, tek kelimeden oluşan anahtar kelimeler sadece %4.5 gibi ufak bir kesimi kapsıyor. Yani öne çıkan snippet’lar da uzun kuyruklu anahtar kelimelerin daha fazla avantajı var. 5 kelimelik, uzun kuyruklu bir anahtar kelimenin öne çıkan snippet alma ihtimali %17 gibi aşırı yüksek bir orana çıkıyor. Ve takip ederek, 10 kelimelik bir anahtar kelimede öne çıkan snippet sonucu olarak gösterilme şansı %55’lere kadar çıkıyor. İnanılmaz değil mi?

Öne çıkan snippet nasıl kazanılır?

Tek veya iki kelimeden oluşan anahtar kelimelerin aldığı trafik her zaman fazladır. Bu kelimelerde trafik fazlalığından dolayı rekabette fazladır. Bütün web siteleri, seo uzmanları ve web sitesi sahipleri, bu kısa anahtar kelimelerde başarılı olabilmek için çaba sarf ederler. Fakat öne çıkan snippet ile bu tabu yıkılacak gibi.

Öne çıkan snippet’ların seo açısından faydası tartışmasız çok fazla. Kim Google Serp’de en başta olmak ve içeriğinden bir kısmın kullanıcılara gösterilmesini istemez ki?

Öne çıkan snippet ile kuyruklu anahtar kelimelerdeki boşlukta anlaşılmış oldu. Zira bugüne kadar yapılan tüm seo çalışmaları, en popüler ve tekli anahtar kelimeler içindi. Örnek verelim;

Tekstil sektöründe çalışan bir firmanın, “tekstil” kelimesinde ilk sayfada çıkması, o firmanın ne kadar popüler olduğunu gösterir öyle değil mi? Geçmişte bu gerçekten böyleydi.

Fakat artık maalesef bu durum aynı değil. Bir iki kelimede popülerlik yerine, onlarca, belki yüzlerce kelimede popüler olmak, Google’ın ilk sayfasında görünebilmek, tek kelime popülerliğinden daha mantıklı.

İşte öne çıkan snippet mantığının altında da bu var aslında. Web siteniz veya e-ticaret siteniz ne kadar çok anahtar kelime hatta uzun kuyruklu anahtar kelimede Google Serp üzerinde var olabilirse, popülerliği o kadar artacak demektir.

1-Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Kullanın

İçeriklerinizin uzunluğu, kalitesi kadar içeriklerinizde kullandığınız, odak anahtar kelimeniz ile alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimeler de çok önemlidir.

Herhangi bir içerik üretimine başlamadan önce, odak anahtar kelimenizi baz alarak, anahtar kelime planlayıcı gibi araçlar ile ön çalışma yapmalı ve odak anahtar kelimenize en yakın, diğer uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bir yere not etmeli ve bunlar üzerinden de içeriklerinizde konu başlıkları, açıklamalar ve soru-cevap kısımları üretmelisiniz.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri içeriklerinizde kullanmanız, hem seo açısından Google arama motorunda bulunurluğunuzu artıracak, hem trafiğinizi yükseltecek hem de en önemlisi öne çıkan snippet konusunda başarılı olmanızı sağlayacaktır.

2-Sorulara Cevap Verin

İçeriklerinizi oluşturduktan sonra gelecek soruları hedeflemek gerçekten zordur. Bunu yapabilmek, içerik üreticiliği demektir aslında. Herkes içerik üretebilir ama nokta atışı içerik üretmek zordur.

Sektörünüzle alakalı çok detaylı bir içerik üretmiş olabilirsiniz. Çok kaliteli yazılar, konular, görseller yazmış olabilirsiniz. Fakat bu içeriğinizin öne çıkan snippet’lar nezdinde hiç değeri olmayabilir. İçeriklerinizde, kullanıcılarınızın size yönelteceği soruları tahmin ederek, onlara yanıtlar geliştirmelisiniz.

Bu yanıtların özgün, kaliteli ve kısa olması, öne çıkan snippet alma konusunda web sitenizi çok başarılı kılacaktır.

Özellikle konu başlıklarında “neden” “nasıl” “ne için” “nedir” gibi soru takılarını kullanmanız, Google botlarının bir soruya yanıt verdiğiniz konusunda uyarılmasını sağlayacaktır.

Özellikle mobil cihazların gelişmesi ve sesli arama teknolojisinin kullanım artışı, bize, gelecekte daha uzun kuyruklu anahtar kelimelerin ön planda olacağını göstermiştir. Aynı durum öne çıkan snippet için de geçerlidir.

Kullanıcıların, içeriklerinizi bulabilmesini sağlayacak yanıtları hazırlayabilmeniz için, onların, önceden, arama motoruna ne yazıp, aradıklarını ne şekilde sorguladıklarını bilmeniz gerekiyor. Örneğin bir yedek parça satışı yapan e-ticaret siteniz olduğunu düşünelim. Blog sayfasında içerikler üretip, web sitenize trafik çekmeye çalışıyorsunuz ve öne çıkan snippet kazanmak istiyorsunuz.

İçeriklerinizde, özellikle başlıklarda, soru takıları kullanmalısınız. Mesela;

“Tampon tamiri nasıl yapılır?”

“Patlamış airbag tamiratı nasıl yapılır?”

Bakın, bu gibi sorular, özellikle sesli aramalar ile çok fazla sorulmaktadır. Kullanıcılar, arama motoruna bir sorguyu yazarken daha az karakter kullanırlar ama sesli arama ile uzun kuyruklu ve genellikle soru içeren aramalar yaparlar.

3-Devamlı Güncel Olmalısınız

Ürettiğiniz web site içeriklerinde tarih, yazar ve diğer bilgilerin olduğundan emin olmalısınız. Bu gibi özelliklere kullanıcılar çok dikkat eder. Öne çıkan snippet içinde tarih çok önemlidir. Çünkü Google, snippet’ları en fazla 3 yıl eskimiş olanlarından seçmektedir. Daha eski içerikler ne yazık ki bu özellikten yararlanamamaktadır.

Bu sebepten, eski içeriklerinizi atıl şekilde bırakmamalı, günün yeniliklerine göre güncelleme yapmalısınız. Sağlık, seyahat veya bilim hakkında bir içeriğin, 3 yıl sonra değişmemesi veya eskimemesi mümkün değildir. Hele ki teknoloji, bilgisayar, yazılım alanlarında yazıyor ve web sitenize trafik çekmek istiyorsanız, gönderilerinizi belli bir süre sonra silmek yerine, onlara eklemeler yapmalı, güncel hale getirmelisiniz.

Bu işlemler, hem arama motorundaki güncelliğinizi artıracak, hem de okuyucularınızın, içerikleriniz hakkındaki kalite algısını artıracaktır.

Öne Çıkan Snippet Uzun Url Sevmez

Araştırmalara göre, öne çıkan snippet’lar daha çok kısa url’ye sahip içeriklerden seçilmektedir. Yani web sitenizi yapılandırırken, özellikle blog sayfalarınızda, aşırı alt klasör geçişlerinin veya kategori düzeninin olmamasına dikkat etmelisiniz.

Kategorik düzen bir web sitesi için hayati önem taşır. Düzgün kategori ağacı ile yapılandırılmış bir web sitesi, hem arama motorları tarafından daha iyi taranır, hem de kullanıcılar tarafından daha kolay kullanılır.

İçeriklerinizi ne kadar alt dosyalar içerisinde oluşturursanız, öne çıkan snippet yakalama şansınız o kadar azalacaktır. Bir örnek verelim;

Çiçek satıcısısınız ve bir çiçek hakkında detaylı bir makale ürettiniz. Fakat içeriğinizin url’si şu şekilde;

“siteadi.com/blog/cicekler/rehberler/papatya-nasil-bir-cicektir”

Bu gibi uzun kuyruklu ve karışık url’ler ile başarı imkanınız azdır. Bunun için daha düzenli bir web sitesi oluşturmak için, içerik yönetim sistemlerinden herhangi bir tanesini kullanabilirsiniz.

Örneğin, WordPress bu konuda çok başarılıdır ve kategorileri, alt dosya olarak yazılarınızın üstüne eklemez. Yani blog sayfanızda paylaştığınız herhangi bir yazı, aslında bloğunuzdan sonra gelen bir sayfa gibi tanımlanır ve böylece karışık ve uzun url’ler de oluşmamış olur.

Kısacası WordPress, kategorileri aslında birer etiket gibi kullanmakta ve yazılarınızın alt dosyalarda kaybolmasını bu sayede engellemektedir. Zaten öne çıkan snippet konusunda WordPress ile oluşturulmuş web sitelerinin bu kadar başarılı olmasının bir sebebi de bu url konusudur.

Bu arada, seo uyumlu url nasıl olmalıdır konulu yazımızı okuyabilir ve url’ler hakkında daha detaylı bilgiler edinebilirsiniz.

Daha çok öne çıkan snippet kazanmak için, uzun url yapılarından kaçınmalısınız

Öne Çıkan Snippet Reklam Maliyetlerinizi Azaltır

E-ticaret yapan bir işletme veya kurumsal web sitesi ile hizmetini satan bir işletme olabilirsiniz. Her iki durumda da reklam desteğine ihtiyacınız illa ki olabilir. İşletmeler, geleceklerini teminat altına almak için bugünden yatırımlar yaparlar ve reklamlar da, özellikle internet reklamları da bu yatırımların büyük bir kısmını oluşturur.

Fakat bazı sektörlerde rekabet aşırı fazladır ve reklam maliyetleri de bu sebepten aşırı yüksek olabilir. Bu gibi olumsuz durumlarda, öne çıkan snippet müthiş bir kurtarıcı olabilir. Sektör ile alakalı, kullanıcıların sorabileceği sorulara yanıt bulan bir blog sayfası ile mükemmel işler çıkartılır ve web sitelerine trafik artırılabilir.

Her reklamdan gelen müşteriye satış yapma olasılığınızın olmadığı gibi, öne çıkan snippet ile gelen her kullanıcıya da satış yapmanız maalesef olanaksızdır. Fakat hiç çalışmayan ya da sadece reklam gücü ile çalışabilen bir web sitesindense, öne çıkan snippet ve seo ile geliştirilmiş bir web sitesi daha başarılı olur ve işletmeye gelecek adına daha çok katkı sağlar.

Öne çıkan snippet, sadece web site trafiğinizi artırmakla kalmaz, site içeriğinizin de kaliteli olmaya başladığının işaretidir. Yani web sitenizden edinilen ne kadar çok snippet olursa, bu içerik kalitenizin yüksek olduğuna ve sektörünüzdeki kullanıcıların sorularına yanıt bulduğunuza işaret eder.

Kısa süreli gelecekte faydasını görmeseniz de, bu tip uzun soluklu bir çalışma, kullanıcılarınızın kafasında yer eder ve marka bilinirliğinizi artırır. Düşünün, ücretsiz ve tamamen doğal bir şekilde marka değerinizi artırabilmeniz ne kadar güzel değil mi?

Netice Olarak

Öne çıkan snippet, oldukça yararlı ve üzerinde durulması gereken bir yenilik diyebiliriz. Google, kaliteli içeriği kullanıcılarına sunmaya devam ederken, öne çıkan snippet bu yoldaki en büyük aracı olmaya devam edecek gibi gözüküyor.

Google’ın çok yeni bir özelliği olması hasebi ile snippet konusunda daha tüm web siteleri yolun başında ve bugüne kadar ki girilen içerikler uygun olmasa bile, bundan sonra web sitelere girilecek içeriklerin, makalemizdeki gibi şekillendirilmesi, öne çıkan snippet açısından çok önemli olacaktır.

Web sitenizin seo konusunda daha başarılı olmasını ister misiniz?

YcrSOFT seo ekibi ile tanışın ve web sitenizi, arama sonuçlarında %100 seo başarısı ile tanıştıracak yola çıkmak için projenizin detaylarını anlatın. En uygun fiyatlı teklifler için seo uzmanlarımız sizi bekliyor.

Makale içerisindeki istatistik kaynağı SemRush’dur.

Yorum Yap
0 Yorum yapan