WordPress Bileşenler Nedir? Ne Amaçla Kullanılır?

WordPress Bileşenler Nedir? Ne Amaçla Kullanılır?

WordPress Bileşenler Nedir?

WordPress bileşenler, web sitenizin kenar çubuğu (sidebar) ve alt bilgiler (footer) bölümlerine müdahale edebilen, kullanıcı deneyimini artırmak için geliştirilmiş bir sürükle-bırak fonksiyonudur. Belki de WordPress’in en çok kullanılan ve en çok işe yarayan özelliklerinden biridir.

WordPress bileşenler özelliği ile web sitenizin sağ, sol, ya da alt bölümlerine WordPress’in ve sonradan sisteminize eklediğiniz temanızın izin verdiği ölçülerde eklemeler yapabilirsiniz. Her temanın kendine özel bileşenleri olabilir. Bileşenlerin konumları sabittir. Fakat sonradan eklenen temalarda, bileşenlerin konumu sabit olsa da, içerikleri farklı olabilir. Bu yüzden, özellikle tema seçimlerinde, WordPress temaların demo yönetim panellerinden, işinize yarayacak bileşen yapılandırması var mı, yok mu bakmanızı tavsiye ederiz.

WordPress’in Sabit Bileşenleri

Hangi WordPress temasını sisteminize kurarsanız kurun, aşağıda listesini verdiğimiz WordPress bileşenler sabit kalacaktır. Farklı tema geçişlerinde, önceki tema da kullanılan bileşenlerinizi “Pasif bileşenler” kısmına aktararak, sistem hafızasında tutmanız da mümkündür.

WordPress Sabit Bileşenleri;

  • Ara
  • Arşivler
  • Dolaşım Menüsü
  • Etiket Bulutu
  • Galeri
  • Kategoriler
  • Meta
  • Metin
  • Resim
  • Rss
  • Sayfalar
  • Ses Dosyası
  • Son Yazılar
  • Son Yorumlar
  • Takvim
  • Video
  • Özel Html

Tabii ki bu bileşenlerin hepsini aynı sayfa da kullanmanız mümkün değildir. Her bileşenin kendine göre bazı özellikleri var. Her sayfa da olmayacak, gereksiz olabilen bileşenleri, gerektiği sayfalarda kullanmanız gerekiyor. Özellikle blog içerikleri olan sayfaların sağ veya sol yanlarında bir sidebar bölümü yapmanız, okurlarınızın ilgisini çekecek bileşenler eklemenize yarar. Bu sayede farklı bir sitenizin reklamını yapabilir, ürün veya hizmetleriniz hakkında bilgiler verebilirsiniz.

Sidebar kısmında en çok kullanılan bileşenlerden olan sosyal medya ikon veya düğmeleri, maalesef WordPress sistemine bir eklenti ile dahil edilmek sureti ile kullanılabilmekte. İlerleyen zamanlarda, güncellemeler ile gelir mi bilinmez ama WordPress kullanıcıları, en fazla bu bileşeni bekliyorlar. Sosyal medya bağlantısı için hazır bir bileşen olmasa da, “Özel Html” ya da “Metin” bileşeni ile html kod kullanılarak bir sosyal medya bağlantı bileşeni yapılabilir. Tabi bunun için kod bilgisine sahip olmak gerekiyor.

WooCommerce İle Eklenen Bileşenler

WordPress’in en fazla kullanılan eklentisi olan WooCommerce ile de birçok işe yarar bileşen sisteme otomatik yüklenmekte. E-Ticaret sitelerinin olmazsa olmazı yan bilgi bölümleri ile WordPress e-ticaret daha güçlü bir sayfa tasarımına kavuşuyor.

WooCommerce e-ticaret eklentisi ile sisteme dahil olan bileşenler şu şekilde;

  • Etkin Ürün Filtreleri
  • Puana Göre Ürünler
  • Sepet
  • Son Görüntülenen Ürünler
  • Son Ürün İncelemeleri
  • Ürün Arama
  • Ürün Etiketi Bulutu
  • Ürün Kategorileri
  • Ürünler
  • Ürünleri Fiyata Göre Filtrele
  • Ürünleri Niteliğe Göre Filtrele
  • Ürünleri Puana Göre Filtrele

Bu bileşenlerin hepsini, e-ticaret sitenizin, ister sağ, ister sol sidebarında (temaya bağlı olarak), isterseniz de alt bilgi (footer) tarafında kullanmanız mümkündür. Gördüğünüz gibi oldukça detaylı bileşenler ile WooCommerce kullanıcılarına oldukça detaylı bir e-ticaret sitesi kullanımı sunmakta. Bu bileşenlerin kendi içlerinde de oldukça detaylı ayarları mevcut. Bilinçli kullanıldığında, bileşenlerin web site içindeki etkileşimi artırması mümkündür.

Bazı bileşenlerde, veri alabilmeniz için, sisteminizde gerekli verilerin olması gerekir. Mesela “Ürünleri niteliğe göre filtrele” bileşenini kullanabilmeniz için, e-ticaret sitenizde nitelik eklenmiş olması gereklidir. Eğer sitenizde ürünleriniz için herhangi bir niteli tanımlanmamış ise bu bileşeni kullanmanız mümkün olmaz.

Aynı şey etiket bileşeni için ve diğerleri için de geçerlidir.

Sayfalarınızda Sidebar (Kenar Çubuğu) Kullanmanın Faydaları

Kenar çubuğu ile müşterilerinizi açılır pencereler, zaman kaybettiren sayfa geçişleri gibi reklam amaçlı tıklamalardan kurtarırsınız. Kenar çubuğuna yerleştireceğiniz reklam, bilgi, tavsiye ve diğer her şeyi müşteriniz, kullanıcınız, kendi kararına bağlı olarak ilgilenir veya ilgilenmez. Kenar çubukları, esas odak noktasından kullanıcıları koparmaz. Ama açılır pencereler, linkler ve diğer kenar çubuğu haricindeki tüm dikkat dağıtan işlemler neticesinde, sayfa oturum süresi kısalır. Sayfa oturum süresi, bir web sitesi için hayati öneme sahiptir. Arama motorlarının, web site analizlerinde, seo puanlamalarında en çok dikkat ettikleri detay, sayfa oturum süresidir.

Sayfa oturum süresi, kullanıcılarınızın, web sitenizin herhangi bir sayfasında geçirdikleri zamandır. Bu zaman ne kadar uzun ise müşterinizin, içerik veya ürünlerinize ilgisi o kadar fazla demektir. Bu da arama motorları nezdinde, aslında o web sitesinin, kaliteli içeriklerle dolu olduğu anlamına gelir. Böylece seo’da başarı, arama motorlarında sıralama başarısı yakalayabilirsiniz.

Sidebar’da Reklam Yerine Kendi Reklamınızı Yapın

Birçok web site yöneticisi, yüksek ziyaretçili web sitelerinde, ziyaretçilerden para kazanma amaçlı, özellikle sidebar kısmında, Google Ads reklamları yayınlamaktadır. Bu reklamların hem getirisi düşüktür. Hem de sitenizde müşteri, kullanıcı kaybına neden olurlar. Bu tip düşük kazançlı reklamlar yerine, bu alanlarda, kullanıcı ya da müşterilerinize, diğer ürün veya hizmetlerinizi ya da içeriklerinizi göstermenizi tavsiye ederiz.

Yorum Yap
0 Yorum yapan