Google Bert Güncellemesi
Geçtiğimiz yılın Ekim ayında, Google, bloglarından Bert güncellemesini duyurdu. Google Bert güncellemesi oldukça önemli. Zira bugüne kadar yapılmış her şey çöp olabilir. Tabii ki amaç yine kullanıcı deneyimini kaliteli bir hale getirmek.
Kullanıcılarına tartışmasız kaliteliyi sunmayı amaçlayan Google, her güncellemesinde, içerik üreticileri biraz daha sıkmakta. İçerik üreticiler de bu güncellemeler ile birlikte devamlı kendilerini, web sitelerini ve dolayısıyla gittikleri yolu değiştirmekte. Bert güncellemesi ile hemen olmasa da, ilerleyen günlerde Google aramalarda çok büyük sıralama değişiklikleri yaşanabilir.
Google Bert Update (Güncellemesi) Nedir?
Kısaca anlatmak gerekirse;
Google, artık lisan anlamak için kendi kendini geliştiren bir algoritmaya sahip. Bu algoritmaya, Bert Güncellemesi ile sahip oldu.
Google seo çalışmaları açısından tüm içerik üretici ve seo uzmanı olanlar fazla ilgilendiren bu güncelleme ile, artık herkes kaliteli içerik üretmek zorunda. Yazım hataları, sadece kelime çalışması içeren yazılar ve daha niceleri. Bu tip algoritma yanıltma amaçlı içeriklere sahip tüm web siteleri yakın zamanda sahip oldukları sıralamalardan büyük ihtimalle düşecekler.
Bu bir kehanet değil. Yapılan güncellemeden çıkan anlam bu. Zira, Google seo ile uğraşanlar, Google arama algoritmalarında değişiklik yaptığında bunun gerçekleşeceğini bilirler.
Google Bert İle Birlikte Başarı için Artık Ne Gerekli?
Aslında başarı için gerekenler halen aynı. Google, Bert güncellemesinden önce de, “Kaliteli içerikli web siteleri kazanır.” Sloganını atıyordu. Bugünde, bu güncellemeden aynı slogan çıkmaktadır. Hatta, artık Google, içerik üreticilere, “Kalitelinin de daha kalitesini yapmak zorundasınız.” Demektedir.
İçerik bakımından zengin ve kaliteli web siteleri bu güncellemeden etkilenmeyecekler. Peki kim etkilenecek? Hangi web siteleri yavaş yavaş hak ettikleri yeri görecek?
- Sizler için bunlardan birkaç tanesini derledik.
- İçerik başlıkları seo da başarı için gerektiğinden farklı olan
- Başlıktan farklı url’lere sahip olan
- İçerik detaylarında imla hatası ile birlikte anlam hatası olan
- Seo başarısı için fazla fazla kullanılan anlamsız kelimelere sahip olan
- Görsellerinin alt başlıkları olmayan, olup da ilgisiz olan
- Meta açıklamaları içerikle uyuşmayan, anahtar kelime bol bol kullanılan
- Müşteri çekmek için sadece görsellerden oluşan sayfalara sahip olan
- Verdiği hizmet, sattığı ürünü anlatamayan
- Kopya içeriklere sahip olan
Kısacası, içerik üreticiler, web sitelerinde, kalite içeriğinde artık daha kalitelisini üretmek zorunda.
Google Bert İle Yol Haritanızı Tekrar Değiştirin
Çok fazla içerik ile daha çok başarının hakim olduğu Bert güncellemesinin hemen öncesinde, artık kullanıcının araması ile tam eşleşen sonuçlar kıymetli olacak.
Özellikle arama yapılırken yazılan sorgu bir kelime dizgisi ve bağlaçlar içeriyorsa, başarılı olabilmek daha zor. Google seo algoritmasını tam da bu merkezde güncelledi. Bert Update, yapısı gereği lisan öğrenmekte ve gün geçtikçe tüm lisanlarda uzmanlık kazanarak, aramalarda vereceği sonuçları iyileştirmekte.
Yakın bir zamanda, Google aramalarında tam isabetli sorgu sonuçları ile Google karşımıza daha da gelişmiş bir yüzle çıkacak.